Οι αξιολογήσεις των πανεπιστημιακών μαθημάτων και των διδασκόντων από τους φοιτητές είναι μια πρακτική που υιοθετείται από τα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών. Ενας μύθος που συνοδεύει αυτή την πρακτική είναι ότι οι φοιτητές μαθαίνουν καλύτερα από τους καθηγητές ή τις καθηγήτριες που αξιολογούνται θετικότερα. Ομως, η πραγματικότητα είναι ότι το μαθησιακό αποτέλεσμα δεν συνδέεται με τις φοιτητικές αξιολογήσεις.
Οι φοιτητικές αξιολογήσεις λαμβάνουν χώρα συνήθως κατά τις τελευταίες εβδομάδες των μαθημάτων, πριν από την τελική βαθμολόγηση των φοιτητών, και σε αυτές καλούνται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους τόσο από τον/τη διδάσκοντα/ουσα όσο και το ίδιο το μάθημα. Ο κάθε φοιτητής απαντά σε πλήθος ερωτήσεων, όπως ερωτήσεις σχετικά με τη μεταδοτικότητα, την οργάνωση και τη διάθεση των καθηγητών να απαντήσουν σε απορίες και ερωτήσεις σχετικά με τη δυσκολία του μαθήματος και την οργάνωση της ύλης. Στη συνέχεια, υπολογίζεται ένας μέσος όρος με βάση τις απαντήσεις όλων των φοιτητών που συμμετείχαν στην αξιολόγηση (η αξιολόγηση γίνεται σε εθελοντική βάση).
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.