Η Capital Product Partners L.P. προχωρεί σε Συμφωνία (Umbrella Agreement) με την Capital Maritime και την Capital GP L.L.C. για την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων LNG/C από την Capital Maritime, συνολικού τιμήματος 3,1 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδό της εταιρείας σε μια νέα εποχή με έμφαση στο φυσικό αέριο ως καύσιμο και στην αποκλειστική εστίαση στην αγορά βιώσιμων καινοτόμων πλοίων.

Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co., LTD and Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd., στη Νότια Κορέα, και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited και η Bonny Gas Transport.

Πρωταγωνιστής στη μεταφορά καθαρότερων καυσίμων

Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση που δεν αναβαθμίζει μόνο τον στόλο της CPLP με προηγμένα πλοία LNG/C, αλλά αναδεικνύει την εταιρεία σε έναν πρωταγωνιστή στη μεταφορά καθαρότερων καυσίμων.

Τα πλοία θα αγοραστούν μέσω της απόκτησης του 100% των συμμετοχών στις αντίστοιχες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Η CPLP, με την υποστήριξη του βασικού μετόχου της, Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.

Η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, με Εναρξη στις 27 Νοεμβρίου 2023 και Κλείσιμο στις 15 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Ολοι οι κάτοχοι Κοινών Μεριδίων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συμμετοχής για να αγοράσουν ένα Κοινό Μερίδιο, σε τιμή εξάσκησης 14,25 $ – 14,50 $ ανά ολόκληρο μερίδιο. Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλα τα μερίδια που δεν θα έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.

Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της Συμφωνίας, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Παράλληλα εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Αρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο VLACs και δύο LCO2s που έχουν παραγγελθεί από την Capital Maritime.

Με τον μεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG/C, μετονομάζεται σε Capital New Energy Carriers L.P.

Πλέον, η CPLP θα διαθέτει τον μεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG/C εξοπλισμένων με δίχρονες μηχανές τύπου MEGA με ισχυρό περιβαλλοντικό χαρακτήρα και υψηλές αποδόσεις, εξασφαλίζοντας:

  • Πιο αποτελεσματική πρόωση – εξοικονόμηση έως και 100 τόνους καυσίμου την ημέρα.
  • Μεγαλύτερη αποθηκευτική δυνατότητα – 174k CBM έναντι 145k CBM ή 160k CBM.
  • Χαμηλότερο σημείο βρασμού – 0,03% έναντι 0,15% ημερήσια εξάτμιση φορτίου που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόμηση πόρων.
  • Χαμηλότερα κόστη μακροχρόνιας συντήρησης.
  • Πλήρη συμβατότητα με τους διεθνείς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Την ίδια στιγμή γίνεται η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια στόλου τελευταίας γενιάς πλοίων LNG/C στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια.

Μετάβαση σε μία νέα εποχή

Με ξεκάθαρο όραμα για την ενεργειακή μετάβαση και σταθερό βηματισμό σε μία νέα εποχή με στρατηγική εστίαση στην αναπτυσσόμενη αγορά LNG, η CPLP θα μετονομαστεί σε Capital New Energy Carriers L.P., αντανακλώντας αυτή της τη δέσμευση.

Πρόκειται για έναν ρεαλιστικό επαναπροσδιορισμό της πορείας της προς τη βιωσιμότητα και έναν κόσμο χωρίς άνθρακα, που ανταποκρίνεται στην παγκόσμια ανησυχία για την κλιματική αλλαγή θέλοντας να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια για την ενεργειακή μετάβαση, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο κ. Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital GP L.L.C., εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη Συμφωνία, χαρακτηρίζοντάς την ως μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού η οποία θα εισαγάγει την CPLP σε μία νέα εποχή με εξαιρετικά σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Ενώ εκτίμησε ότι η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την επενδυτική ελκυστικότητα της εταιρείας αλλά και τα οικονομικά και ποιοτικά μεγέθη της, με τα συμβολαιοποιημένα έσοδα να αυξάνονται κατά 87% στα 3,1 δισ. δολάρια, τη συμβολαιοποιημένη διάρκεια ναύλωσης να υπολογίζεται σε 7,2 έτη και τη μέση ηλικία του LNG στόλου να μειώνεται στα 3,2 χρόνια όταν θα έχουν παραδοθεί όλα τα LNG/C το 2027. Υπογράμμισε τέλος την πλήρη υποστήριξη της Capital Maritime στο όραμα και τη δέσμευση της CPLP να μετεξελιχθεί σε μια εταιρεία απολύτως προσηλωμένη στη μεταφορά LNG και την ενεργειακή μετάβαση.