Η εκπαιδευτική, πολιτιστική και κοινωνική δραστηριότητα του 4ου ΓΕΛ Βόλου έχει αναδειχτεί αρκετές φορές στον τοπικό Τύπο του Βόλου. Η εφημερίδα «Θεσσαλία», με έτος ίδρυσης το 1898, έχει φιλοξενήσει με εκτενή δημοσιεύματα τη δράση της λυκειακής κοινότητας παρουσιάζοντας ενδιαφέρουσες πτυχές της σχολικής ζωής.
Συνομιλήσαμε με τον δημοσιογράφο της εφημερίδας «Θεσσαλία» Φώτη Σπανό – που εδώ και 21 χρόνια ασχολείται επισταμένως με τα θέματα εκπαίδευσης – ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις που του απευθύναμε για τη σχέση του Τύπου με τη σχολική ζωή.
Πώς ο Τύπος μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση των εκπαιδευτικών ζητημάτων;
«Ο Τύπος, και ιδιαίτερα ο έντυπος, στοχεύοντας στη διάχυση της ενημέρωσης, αλλά και της γνώσης, της παιδείας, δεν μπορεί παρά να έχει σχέση με τη σχολική πραγματικότητα, τον κατεξοχήν χώρο όπου μεταλαμπαδεύονται αξίες και ιδανικά στις νέες γενιές. Σε αυτό το πλαίσιο η εφημερίδα «Θεσσαλία» εδώ και χρόνια παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις στην εκπαίδευση, δημοσιεύοντας καθημερινά μέσα από τις σελίδες της θέματα για τα σχολεία αλλά και το Πανεπιστήμιο».
Τα θέματα των ρεπορτάζ ποικίλλουν;
«Ασφαλώς. Ενα σχολείο μπορεί να δώσει πολλά θέματα. Είναι τα κτιριακά ζητήματα και γενικότερα αυτά των υποδομών, αλλά βέβαια και τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία, οι απόψεις και οι σκέψεις των μαθητών για την κοινωνία, οι έρευνες που διεξάγονται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα, οι κοινωνικές δράσεις που κορυφώθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Το σχολείο αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό.
Και βέβαια η προσέγγιση ενός θέματος πρέπει να γίνεται με σεβασμό στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Ετσι χτίζονται οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας».
Ποια είναι η άποψή σας από τα δημοσιεύματα που έχετε κάνει για το 4ο ΓΕΛ Βόλου;
«Το 4ο ΓΕΛ Βόλου είναι ένα σχολείο που βρίσκεται στη συνοικία της Νεάπολης, η οποία κυριαρχείται από τα εργατικά στρώματα που μάλιστα μέσα στην κρίση έχουν κτυπηθεί από την ανεργία και την υποαπασχόληση. Ωστόσο αυτό δεν το εμπόδισε το Λύκειο να εξελιχθεί, να αυξήσει το μαθητικό δυναμικό του και να σημειώνει πολλές επιτυχίες. Ενδεικτικά σε δύο διαφορετικές χρονιές πανελλαδικών εξετάσεων τελειόφοιτοί του είχαν την υψηλότερη βαθμολογία στον Νομό Μαγνησίας και από τις υψηλότερες πανελλαδικά.
Τα ρεπορτάζ που έχουμε κάνει με τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου, πάντα με τη συνεργασία του διευθυντή κ. Νίκου Ιωαννίδη, ο οποίος έχει προσδώσει και έναν άλλο αέρα εξωστρέφειας και καινοτομίας, είναι ποικίλα, όπως παρουσίαση ερευνών και αποτελεσμάτων από εκπαιδευτικά προγράμματα (για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την αγωγή υγείας), τις συνεργασίες μέσω Erasmus, το κοινωνικό έργο που υλοποιείται, τις παρεμβάσεις στις υποδομές. Πολλές φορές έχουν παρουσιαστεί οι απόψεις καθηγητών και μαθητών για διάφορα ζητήματα. Πρόκειται για ένα Λύκειο με έντονη διάθεση για σύνδεση με το κοινωνικό γίγνεσθαι».
Πόσο σημαντικό είναι να παρουσιάζονται οι σχολικές δράσεις μέσα από την εφημερίδα;
«Τα σχολεία μόνο οφέλη έχουν από την εξωστρέφεια και την επικοινωνία με τον κόσμο μέσω των ΜΜΕ. Πρώτον, ενθαρρύνονται οι μαθητές και νιώθουν μια ηθική ικανοποίηση από την προβολή της προσπάθειάς τους. Δεύτερον, ενημερώνεται η κοινωνία ότι το σχολείο δεν συνδέεται μόνο με τη διδασκαλία και το μάθημα, αλλά αποτελεί κάτι πολύ ευρύτερο που μορφώνει και διαπαιδαγωγεί. Τρίτον, παροτρύνονται και άλλα σχολεία να προχωρήσουν σε ανάλογες δράσεις προς όφελος όλων.
Ο Τύπος έρχεται ως στυλοβάτης των προσπαθειών του σχολείου δίνοντας μια άλλη διάσταση στο αγαθό της ενημέρωσης».