Το ΔΗΠΕΘΕ ξεκίνησε τη λειτουργία θεατρικών εργαστηρίων πριν από 13 χρόνια με ένα τμήμα ενηλίκων και ένα παιδικό. Οπως εξηγεί η υπεύθυνη επικοινωνίας του Κατερίνα Γρηγοριάδου, τα εργαστήρια αυτά συνεχίζουν τη λειτουργία τους μέχρι και σήμερα ενώ έχουν προστεθεί και το Εργαστήρι Φωτογραφίας Θεάτρου (το μοναδικό στην Ελλάδα), το Εργαστήρι Κινηματογράφου, το Εργαστήρι Θεατρικού Τραγουδιού και το Εργαστήρι «Αστεράκια» που απευθύνεται σε παιδιά με ΥΛΑ (Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό) και σύνδρομο Asperger.
Η αγάπη και η μεγάλη αφοσίωση του φορέα και των καλλιτεχνών-δασκάλων, που ανέλαβαν τα τμήματα, οδήγησαν στη ραγδαία αύξηση των συμμετεχόντων. Οι μαθητές των Εργαστήριων προ Covid-19 αυξάνονταν κάθε χρόνο. Συγκεκριμένα, την περίοδο 2018-2019 υπήρχε αύξηση εγγραφών κατά 40,82%. Τα τμήματα των Εργαστήριων έφτασαν στα 22, οι εγγεγραμμένοι μαθητές στους 507 και αν το σκεφτούμε με βάση τον πληθυσμό της πόλης, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ένας στους 100 κατοίκους της Βέροιας ήταν εγγεγραμμένος στα Εργαστήρια. Τα 22 τμήματα κατά την περίοδο 2018-2019 ετοίμασαν 17 θεατρικές παραγωγές και παρουσίασαν 21 ερασιτεχνικές παραστάσεις. Την πιο δύσκολη περίοδο λόγω πανδημίας Covid-19 2019-2020 οι μαθητές έφτασαν τους 495, δημιουργώντας 31 τμήματα. Ομως τα τμήματα δεν λειτούργησαν γιατί αμέσως μετά το πρώτο μάθημα έγινε lockdown. Αλλά και φέτος που ζούμε ακόμη εν μέσω πανδημίας η συμμετοχή στα Εργαστήρια είναι εντυπωσιακή. Για την περίοδο 2021-2022 δημιουργήθηκαν 18 τμήματα με 225 μαθητές.Οι μαθητές, απελευθερωμένοι σε έναν χώρο, συντροφιά με άλλους, αγνώστους στην αρχή, αποκτούν σιγά-σιγά οικειότητα, νιώθουν άνετα μαζί τους αλλά και με τον εαυτό τους. Ο μαθητής σε ένα θεατρικό εργαστήρι γνωρίζει καλά ότι δεν υπάρχει «σωστό και λάθος» και συνεπώς δεν κρίνεται κανένας. Οι μαθητές βιώνουν την ομάδα, που εξελίσσεται σε παρέα και μέσα της αναπτύσσονται αισθήματα αγάπης και φιλίας. Πολλοί σημειώνουν ότι λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά. Εργαζόμενη ως υπεύθυνη των τμημάτων των Εργαστηρίων εδώ και δέκα χρόνια η κυρία Γρηγοριάδου βίωσε, όπως λέει, μοναδικές στιγμές χαράς, ικανοποίησης, συγκίνησης μέσα από αυτή την ενασχόληση. Ομως, γι’ αυτήν, το σημαντικότερο απ’ όλα είναι η δημιουργία του Εργαστηρίου που απευθύνεται σε παιδιά με ΥΛΑ (Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό) και σύνδρομο Asperger. Σε αυτό συμβαίνουν μικρά θαύματα, όπως η πρώτη αγκαλιά που ένας μαθητής έδωσε στη δασκάλα του και μετά στη μητέρα του, που δεν την είχε αγκαλιάσει ποτέ!
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.