Eνας από τους στόχους του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου είναι η συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς η εμπλοκή των εφήβων σε αυτά προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη ενός ευρύτερου συνόλου δεξιοτήτων και εμπειριών που θα τους ωφελήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

Μέσα από την επαφή με νέες κουλτούρες και την αλληλεπίδραση με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες, οι έφηβοι αποκτούν βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση για τη διαφορετικότητα, έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες, Επίσης, η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα με ανταλλαγές μαθητών δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης. Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι οι έφηβοι μαθαίνουν να συνεργάζονται με άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να επιλύουν προβλήματα, αναπτύσσοντας δεξιότητες ζωής που θα τους είναι χρήσιμες στο μέλλον. Εξαιρετικό όφελος είναι και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εφήβων καθώς αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις και αναλαμβάνουν ευθύνες σε διεθνή περιβάλλοντα. Τέλος, οι έφηβοι αποκτούν μια αίσθηση του ότι είναι μέλη της ευρύτερης ευρωπαϊκής κοινότητας.

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώσαμε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ και «τρέχει» ακόμη ένα πρόγραμμα «eΤwinning». Ετσι, φέτος τον Απρίλιο μαθητές της Γ’ Λυκείου του Lycée Agricampus της πόλης Λαβάλ επισκέφθηκαν την πόλη μας. Μαζί δουλέψαμε το πολύ ενδιαφέρον θέμα «Sur les pas des philosophes et mathématiciens grecs» (Στα βήματα των ελλήνων φιλοσόφων και μαθηματικών) μέσα από διαλέξεις, βιωματικά εργαστήρια και επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, με αποκορύφωμα την επίσκεψη στα Αρχαία Στάγειρα, γενέτειρα του Αριστοτέλη. Οι νέοι από το Λαβάλ και οι καθηγητές τους έφυγαν ενθουσιασμένοι από την υποδοχή και τη φιλοξενία με την προσδοκία να επιστρέψουν την επόμενη χρονιά.

Λίγο αργότερα μία ομάδα 16 μαθητών της Α’ Λυκείου του σχολείου μας αναχώρησε για το Λαβάλ με σκοπό να συμμετάσχει σε μία προσομοίωση Ολυμπιακών Αγώνων εμπνευσμένη από τη διοργάνωση που θα λάβει χώρα σε λίγες εβδομάδες στο Παρίσι.

Η γαλλική εμπειρία

Και ήρθε εκείνη η ημέρα, όπου 16 μαθητές από την Ελλάδα και 16 από τη Μάλτα ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό και ανυπομονησία για ένα ταξίδι στη Γαλλία, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ «Les Jeux Olympiques au Coeur de l’Europe» με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε με μια επίσκεψη στο Παρίσι όπου περιηγηθήκαμε στα πιο γνωστά αξιοθέατα και περιπλανηθήκαμε σε εμβληματικά σημεία της πόλης που μας εντυπωσίασαν. Τις υπόλοιπες τέσσερις μέρες διαμείναμε στη Λαβάλ, μια πανέμορφη μικρή πόλη στην οποία μένουν οι οικογένειες των παιδιών που μας φιλοξένησαν. Μένοντας σε μια γαλλική οικογένεια είχαμε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια εντελώς διαφορετική καθημερινότητα από τη δική μας. Στη Λαβάλ πήγαμε στο σχολείο των παιδιών που μας φιλοξενούσαν και γνωρίσαμε το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα που μας εντυπωσίασε, καθώς υπήρχαν πολλές διαφορές με το ελληνικό. Τα μαθήματα, το κτίριο αλλά και τα ωράρια, αφού στη Γαλλία τα παιδιά έχουν περισσότερες ώρες μάθημα και τρώνε μεσημεριανό στο σχολείο, ήταν κάτι καινούργιο για εμάς.

Σε αυτό το πρόγραμμα κάναμε και αναπαράσταση των Ολυμπιακών Αγώνων. Η συμμετοχή παιδιών από τρεις διαφορετικές χώρες ήταν αυτό που έκανε τα αγωνίσματα ακόμα πιο ξεχωριστά. Κάναμε γνωριμίες, ανταλλάξαμε πληροφορίες για τις χώρες μας και ταυτόχρονα ζήσαμε καινούργιες δοκιμασίες μέσα από τα αθλήματα. Η επίσκεψη στο κολυμβητήριο που βρισκόταν στην περιοχή του σχολείου αλλά και το μπάσκετ με αναπηρικά αμαξίδια ήταν άγνωστα για εμάς. Ακόμα συμμετείχαμε σε εκδηλώσεις ανάλογες της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων όπου βρεθήκαμε στη θέση των αθλητών μπροστά σε όλα τα παιδιά του σχολείου. Αυτή η εμπειρία ήταν πραγματικά μοναδική και θα μας μείνει αξέχαστη!

Και το eTwinning

Ακόμα, τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιήσαμε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με έγκριση από το Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής και συμμετοχή σχολείων από την Πολωνία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Ιταλία. Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Ψηφιακή Αφήγηση: Ιστορίες από το Ολοκαύτωμα» (Digital Storytelling: stories from the Holocaust). Το πρόγραμμα είναι ακόμη σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου με την ανάρτηση των εργασιών ψηφιακής αφήγησης των μαθητών όλων των χωρών που συμμετέχουν.

Των Aννας-Μαρίας Κουκούτση, Νεφέλης Χατζοπούλου, Μάγιας Μπουρνούτη, Αναστασίας Τσάτσαρη, Ζωής Μπουντούρη και Μάγδας Γκογκόση