Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα, και εμείς οι μαθητές, θεωρούμε ότι είμαστε ενημερωμένοι για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και ότι έχουμε οικολογική ευαισθησία. Ομως αυτό ανταποκρίνεται στην αλήθεια ή μήπως είναι λόγια μόνο και μόνο για να μη μας χαρακτηρίσουν ασυνείδητους;
Απαντήσεις σ’ αυτό το ερώτημα δίνουν τα ευρήματα έρευνας στον σχολικό χώρο με στόχο να διερευνήσουμε τον βαθμό περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων μαθητών και μαθητριών του Γυμνασίου. Οπως προέκυψε από αυτήν, ελάχιστοι ανησυχούν για την εξάντληση των φυσικών πόρων και θεωρούν, μάλλον, πως υπάρχουν άφθονα αποθέματα. Αυτός είναι ίσως ο λόγος που σπαταλάμε ενέργεια και υπερκαταναλώνουμε δίχως να συνειδητοποιούμε ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα έχουν σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ τους.
Περιβαλλοντική συνείδηση σημαίνει και προσπάθεια να αλλάξουμε τρόπο ζωής και συνήθειες. Οι περισσότεροι έφηβοι έχουν συνείδηση των προβλημάτων, ωστόσο χρειάζεται ακόμη αρκετή δουλειά, ώστε να αποκτήσουν σαφή εικόνα και να πάρουν την απόφαση να ασχοληθούν με το πρόβλημα ενεργά. Στην αντίληψη των μαθητών το σχολείο υστερεί σε μεγάλο βαθμό ως φορέας ευαισθητοποίησης και αφήνει το πεδίο στην αμφίβολη και επιφανειακή πολλές φορές επίδραση του Διαδικτύου, όπου η ενασχόληση με τα περιβαλλοντικά θέματα και η επίδειξη ευαισθησίας είναι και κάτι σαν μόδα…