Το εφετινό καλοκαίρι εργάστηκα ως σερβιτόρα στην επιχείρηση της μητέρας μου. Αργότερα, επιστρέφοντας στο σχολείο, διαπίστωσα ότι και αρκετοί συμμαθητές μου απασχολήθηκαν την ίδιο περίοδο σε κάποιον εργασιακό χώρο. Η εργασία, παρά τις δυσκολίες της, μπορεί να προσφέρει πολλά. Μέσα από αυτή ενισχύεται η ανεξαρτησία των νέων, βελτιώνεται η ικανότητα σύναψης διαπροσωπικών σχέσεων, διδάσκεται ο σεβασμός στους συνεργάτες και τονώνεται το αίσθημα της αυτοπεποίθησης.

Ενας μεγάλος αριθμός συμμαθητών μου που εργάστηκαν δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτή τους την απόφαση. «Μου δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσω εργασιακή εμπειρία και να αισθανθώ οικονομικά ανεξάρτητη» υποστηρίζει μαθήτρια της Β’ Λυκείου που εργάστηκε κατά την καλοκαιρινή περίοδο σε παραλιακή καφετέρια.Παράγοντες που οδηγούν τους εφήβους στην αγορά εργασίας είναι, κατά κύριο λόγο, οικονομικοί· η πλειονότητα εργάζεται για ένα επιπλέον χαρτζιλίκι ενώ κάποιοι για να στηρίξουν την οικογένειά τους. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών απασχολήθηκε στον τομέα της εστίασης, σε βοηθητικές θέσεις στις οικογενειακές επιχειρήσεις, ακόμη και σε τεχνικές εργασίες ή σε οικοδομές, με το ωράριο εργασίας να κυμαίνεται γύρω στις 6 ώρες την ημέρα και από 5 έως 6 ημέρες την εβδομάδα. Τέλος, οι κηδεμόνες των νέων, από την πλευρά τους, φαίνεται να συναινούν και – σε ορισμένες περιπτώσεις – να παροτρύνουν τα παιδιά τους να εισέλθουν στον εργασιακό χώρο. Η εργασία που για εμένα ξεκίνησε ως ένας τρόπος για να βγάλω μερικά χρήματα και παράλληλα να βοηθήσω την οικογένειά μου μετατράπηκε σε μια ευκαιρία να μάθω πώς ελίσσεται κάποιος στον επαγγελματικό χώρο και να αποκτήσω χρήσιμα ερεθίσματα για το μέλλον.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω