Η κάθετη κάμψη της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια που οφείλεται μεν στην επιφυλακτικότητα των ταξιδιωτών αλλά εν πολλοίς και στις απαγορεύσεις των κρατικών αρχών έχει φέρει τις αεροπορικές εταιρείες σε απόγνωση. Πολλοί μικροί αερομεταφορείς έχουν βάλει ήδη λουκέτο, ενώ οι μεγάλοι προχωρούν σε μειώσεις προσωπικού μέσω απολύσεων και αναστολών απασχόλησης, σε περικοπές πτήσεων και σε καταργήσεις δρομολογίων. Το ανησυχητικό για τους αερομεταφορείς είναι ότι προϊόντος του χρόνου αντιλαμβάνονται πως το πλήγμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην αεροπορική βιομηχανία είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο αρχικώς είχε εκτιμηθεί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο μήνα η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) αναθεώρησε για άλλη μια φορά τις εκτιμήσεις της για το κόστος της πανδημίας στις 290 εταιρείες-μέλη της. Υπολογίζει ότι οι ζημιές θα φτάσουν εφέτος συνολικά τα 84 δισ. δολάρια και η πτώση του τζίρου τα 419 δισ. δολάρια (μιλάμε για ποσοστό 50%) συγκριτικά με το 2019. Τον περασμένο Φεβρουάριο η ΙΑΤΑ είχε εκτιμήσει για την εφετινή χρονιά πτώση του τζίρου των αερομεταφορέων μόλις κατά 29 δισ. δολάρια.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος