Το παρακάτω άρθρο αποτελεί μία σύνοψη των κυριότερων ευρημάτων της πρόσφατα δημοσιευμένης επιστημονικής έρευνας του καθηγητή Εμμανουήλ Καβουσανού και του αναπληρωτή καθηγητή Δημητρίου Τσουκνιδή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τη Χρηματοδότηση της Πράσινης Ναυτιλίας. Η έρευνα εκπονήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου στη Διεθνή Ναυτιλία, Χρηματοοικονομική και Διοίκηση και του ομώνυμου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΟΠΑ (https://www.dept.aueb.gr/el/msc-isfm). Η προαναφερόμενη μελέτη είναι: Kavussanos M.G. and Tsouknidis D.A., 2021. Green Shipping Finance: Existing Initiatives and the Road Ahead, in B.W. Ko and D.W. Song (Eds), New Maritime Business, Springer Nature.
Η κλιματική αλλαγή ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (Greenhouse Gas emissions – GHG) αποτελεί μια παγκόσμια αρνητική εξωτερικότητα, δηλαδή ένα κοινό «κακό», σε αντίθεση με ένα δημόσιο αγαθό, και αναδεικνύει την αδυναμία των αγορών να παρέχουν αποτελεσματική κατανομή πόρων. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή διαχέουν τις επιπτώσεις τους εκτός των αγορών, συνέπεια του οποίου αποτελεί το φαινόμενο οι τιμές της αγοράς να μην αντικατοπτρίζουν πάντα και πλήρως αυτές τις επιπτώσεις. Οι παγκόσμιες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους σε σχέση με άλλες αρνητικές εξωτερικότητες που παρατηρούνται σε άλλες αγορές, καθώς το φαινόμενο ξεπερνά τη δικαιοδοσία των αγορών και των εθνικών κυβερνήσεων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος