Χαμένη χρονιά και για την κρουαζιέρα

Χαμένη χρονιά θεωρείται η εφετινή και για την κρουαζιέρα, που επισήμως άνοιξε την Παρασκευή, έπειτα από εισήγηση της υγειονομικής επιτροπής σε σχέση με τα απαραίτητα πρωτόκολλα.

Με επιστολή του υπουργείου Τουρισμού προς τη Διεθνή Ενωση Κρουαζιέρας (CLIA) και τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises) έγινε γνωστό ότι επιτρέπεται στα κρουαζιερόπλοια να επισκέπτονται έξι λιμάνια όταν εισέρχονται στην Ελλάδα. Πρόκειται για τους λιμένες Πειραιά, Ρόδου, Ηρακλείου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου.

Επειτα από τον πρώτο ελλιμενισμό τους, τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λιμάνι συμπεριλαμβάνεται στο δρομολόγιό τους. Το καθεστώς αυτό θα αλλάξει μόνο σε περίπτωση που υπάρξουν νέες επιδημιολογικές συνθήκες.

Οπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου, η κρουαζιέρα για να ξεκινήσει τη λειτουργία της χρειάζεται τουλάχιστον 1 με 1,5 μήνα μέχρι να προετοιμαστούν κατάλληλα τα πλοία. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι χάνεται ο Αύγουστος και απομένει ο Σεπτέμβριος. Ωστόσο, η χρονιά είναι καταδικασμένη και για τον λόγο αυτόν θα δούμε λίγα πλοία στα ελληνικά λιμάνια, μικρότερου μεγέθους, τα οποία θα πραγματοποιούν ταξίδια πολυτελείας σποραδικά στα ελληνικά νησιά.

Το μοντέλο κρουαζιέρας που θα ακολουθηθεί την εφετινή σεζόν είναι η «κρουαζιέρα nowhere». Θα πραγματοποιούνται δηλαδή ταξίδια 3-4 ημερών, όπου τα πλοία θα βρίσκονται διαρκώς στη θάλασσα, χωρίς να πιάνουν λιμάνι.

Σε σχέση με πέρυσι η κρουαζιέρα βρίσκεται 80% κάτω, με τα προσδοκώμενα έσοδα να φτάνουν μόλις τα 100 εκατ. ευρώ έναντι 550 εκατ. ευρώ πέρυσι. «Για να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019, θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα με πέντε χρόνια» επισημαίνουν οι εταιρείες.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.