Ηκυβέρνηση τρέχει και δεν φτάνει για να απεμπλακεί από ζημιογόνες κρατικές εταιρείες που απομυζούν τα χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων. Η συμβουλή της στήλης είναι να κάνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν. Η περίπτωση αυτών των εταιρειών θυμίζει μνημόνια. Οι ελληνικές κυβερνήσεις απέρριπταν τις προτάσεις των δανειστών αλλά κάθε νέα πρόταση που ερχόταν δεν ήταν επί τα βελτίω αλλά επί τα χείρω. Δεν αντέχουμε άλλες χαμένες ευκαιρίες. Πρώτη φορά η ΛΑΡΚΟ πήγε να ιδιωτικοποιηθεί το 2009 αλλά οι πρόωρες εκλογές έβαλαν τέλος στο εγχείρημα. Τότε είχαν ενδιαφερθεί κολοσσοί όπως η Clencore και η Solway. Εγινε άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια το 2012, για να φθάσουμε στο 2016 όπου υπήρχε σχεδιασμός πώλησης με 1 ευρώ συμβολικό τίμημα αλλά ο νέος ιδιοκτήτης θα κρινόταν από το ύψος των επενδύσεων που θα δεσμευόταν να κάνει ώστε η επιχείρηση να καταστεί ανταγωνιστική. Η τότε κυβέρνηση φοβήθηκε το «ξεπούλημα», για να φθάσουμε σήμερα στο «πώληση ή πτώχευση». Για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων έχουν γίνει τρεις πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οχι γιατί δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι. Τουναντίον. Υπήρχαν ενδιαφερόμενοι αλλά ασκήθηκαν πιέσεις στον εκκαθαριστή για να προτιμηθεί προσφορά που υπολειπόταν των άλλων «μνηστήρων». Και εφόσον αυτό δεν μπορούσε να γίνει, ο διαγωνισμός επαναλαμβανόταν. Τι και αν η εταιρεία είχε μεγάλο κόστος λειτουργίας. Το κράτος έδινε κεφάλαια στον εκκαθαριστή στην αρχή κάθε χρονιάς για να καλύπτονται τα βασικά λειτουργικά έξοδα. Η ΕΛΒΟ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης από το… 2014. Για να μη λησμονήσουμε και την περίπτωση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης. Το 2013 η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου είχε δεχθεί πρόταση για την εξαγορά της ύψους 117 εκατ. ευρώ από τη γαλλική Cristal Union. Oι συνδικαλιστές και η αντιπολίτευση με μπροστάρη τον ΣΥΡΙΖΑ βγήκαν στα κάγκελα. Με ερώτηση στη Βουλή Τσίπρας και 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισαν το τίμημα… εξευτελιστικό. Η αγοραπωλησία ναυάγησε.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Το 2019 η ΕΒΖ αιτήθηκε την υπαγωγή της στο άρθρο 106α του Πτωχευτικού Κώδικα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω