To Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) καταλύτης για ενίσχυση της βιωσιμότητας στη ναυτιλία

Με περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορικών μεταφορών να πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης, η διεθνής ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των εκπομπών CO2 παγκοσμίως. Ο ναυτιλιακός τομέας δέχεται αυξανόμενη πίεση από τους αρμόδιους φορείς να βελτιώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με την ανάγκη αυτή να τονίζεται περαιτέρω από τις προβλέψεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), σύμφωνα με τις οποίες η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αναπτυχθεί κατά 50%-250% έως το 2050. Ολα καταλήγουν σε ένα κρίσιμο ερώτημα: Πώς μπορούν να συνδυαστούν οι χαμηλότερες εκπομπές με υψηλότερη ανάπτυξη;

Ο ΙΜΟ υιοθέτησε μια αρχική στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου που στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Ακολούθησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο πέρυσι ψήφισε υπέρ της μείωσης των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία κατά 40% έως το 2030. Πιο πρόσφατα, το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συμπεριέλαβε την πρωτοβουλία FuelEU Maritime, η οποία προβλέπει την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ECETS). Με άλλα λόγια, για πρώτη φορά, καθορίζονται συγκεκριμένοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών του κλάδου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.