Σύμφωνα με το εξειδικευμένο στους βίους των πλουσίων «Forbes», οι ΗΠΑ φιλοξενούν σήμερα 813 από τους 2.800 δισεκατομμυριούχους του πλανήτη (περίπου διακόσιους λιγότερους από τον καθηγητή Ζικμάν καταμετρά το αμερικανικό περιοδικό). Ακολουθούν η Κίνα (με το Χονγκ Κονγκ) που φιλοξενεί 473 δισεκατομμυριούχους και η Ινδία με 200. Οι ογδόντα ένας κορυφαίοι στη λίστα διαθέτουν περιουσία μεγαλύτερη από όση το φτωχότερο ήμισυ του πληθυσμού του πλανήτη, δηλαδή 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι αθροιστικά.

Ομως τι είναι αυτό που κάνει κάποιους ανθρώπους δισεκατομμυριούχους; Τρία πράγματα απαιτείται να διαθέτει κάποιος, κατά τον ρεπόρτερ του BBC Σάιμον Τζακ που επιχειρεί να απαντήσει στο απλό πλην βασανιστικό αυτό ερώτημα: ταλέντο, τύχη και την ικανότητα εκείνη να εκμεταλλεύεται την καταλληλότητα του χρόνου και των συνθηκών όταν πρόκειται να δράσει οικονομικά και επιχειρηματικά.

«Οι δισεκατομμυριούχοι δεν πλουτίζουν σε συνθήκες κενού. Είναι δύσκολο να γίνεις πολύ, πολύ πλούσιος εκτός κι αν προσφέρεις κάτι που οι άνθρωποι είτε χρειάζονται είτε απολαμβάνουν είτε θέλουν απελπισμένα. Αυτό μπορεί να είναι τα μινιμαλιστικού στυλ προϊόντα της Prada, οι ταινίες για τον Πόλεμο των Αστρων ή το TikTok. Κάποιοι έγιναν παρεμπιπτόντως δισεκατομμυριούχοι, διότι ουσιαστικά κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι ιδρυτές της Google προσπάθησαν να πουλήσουν μια πρώιμη έκδοση της μηχανής αναζήτησής τους για 1 εκατ. δολάρια, αλλά δεν βρήκαν αγοραστές. Σήμερα η Google αποτιμάται στα 2,3 τρισ. δολάρια και ο συνιδρυτής της Σεργκέι Μπριν έχει προσωπική περιουσία 135 δισ. δολαρίων» γράφει ο Σάιμον Τζακ.

Ο ρεπόρτερ αναφέρει επίσης το παράδειγμα της Μαρία Μπιάνκι, η οποία ήταν μέλος του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος όταν σπούδαζε θέατρο τη δεκαετία του 1960, προτού αλλάξει το όνομά της σε Μιούτσια Πράντα. Αναφέρει και το παράδειγμα του Μάικλ Τζόρνταν που υπέγραψε το συμφερότερο συμβόλαιο προώθησης προϊόντων από κάθε άλλον αθλητή. Απέρριψε τις προτάσεις της Adidas και της Converse ακολουθώντας τη συμβουλή της μαμάς του: «Ακου τι έχει να πει η Nike».