Στις 6 Δεκεμβρίου 2022 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Boeing το τελευταίο 747 Jumbo. Και την περασμένη Τρίτη 31 Ιανουαρίου παραδόθηκε στην αμερικανική εταιρεία τσάρτερ και μεταφοράς εμπορευμάτων Atlas Air. Η παραγωγή της «βασίλισσας των αιθέρων», που συνέβαλε τα μέγιστα για να πάψει να θεωρείται το αεροπορικό ταξίδι στοιχείο κοινωνικής καταξίωσης και να γίνει το αεροπλάνο μέσο μαζικής μεταφοράς, τερματίζεται. Και δεν τερματίζεται με τις τιμές που θα της άξιζαν, αφού η Atlas θα χρησιμοποιήσει το τελευταίο 747 παραγωγής ως μεταγωγικό αεροσκάφος. Το τελευταίο επιβατικό Jumbo πουλήθηκε το 2017 στην Korean Air Lines.

«Ο κόσμος άλλαξε, αλλάξαν οι καιροί» τραγουδούσε τη δεκαετία του 1950 ο Νίκος Γούναρης. Το πόσο περισσότερο άλλαξε έκτοτε δεν θα μπορούσε να το φανταστεί ο τροβαδούρος. Ακόμα και το «σύμπλεγμα του Ικαρου», το προαιώνιο όνειρο του ανθρώπου να πετάξει, δαιμονοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια. Τρεις παγκόσμιες ενεργειακές κρίσεις – η τελευταία προϊούσα – και κυρίως η διαρκής περιβαλλοντική έκπτωση του πλανήτη έχουν μετατρέψει την καύση υδρογονανθράκων σε έγκλημα καθοσιώσεως. Σε ύβρη εναντίον της ίδιας της φύσης. Πόσω μάλλον αν αυτή η καύση γίνεται με σπάταλο τρόπο, όπως συμβαίνει στους θαλάμους καύσης των τεσσάρων κινητήρων ενός Jumbo.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω