Στην αγορά προμήθειας ρεύματος και αερίου συνεχίζονται οι κινήσεις εξαγορών από ισχυρούς παίκτες, οι οποίοι ενισχύουν τη θέση τους. Η Mytilineos με την πρόσφατη εξαγορά της Volterra (κατέχει 2,2% της αγοράς) και την απόκτηση πέρυσι της Watt & Volt (4,6% της αγοράς) αύξησε το μερίδιό της στο 13% καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην προμήθεια μετά τη ΔΕΗ.
Την περασμένη Τρίτη ανακοίνωσε και την εξαγορά της EfaEnergy διευρύνοντας περαιτέρω τη θέση της στη λιανική αγορά προμήθειας ενέργειας και στο φυσικό αέριο. Με αυτήν την κίνηση αυξάνει το μερίδιο αγοράς της με επιπλέον 11.000 πελάτες κυρίως σε παροχές φυσικού αερίου στην Κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, αυξάνοντας παράλληλα και το βιομηχανικό πελατολόγιό της και ενισχύοντας τη φυσική παρουσία της με επιπλέον 14 καταστήματα.
Νέες δραστηριότητες
Παράλληλα, ο ανταγωνισμός στο λιανεμπόριο ενέργειας οδηγεί όλους τους «παίκτες» της αγοράς σε νέες δραστηριότητες με στόχο τη μετεξέλιξή τους σε ολιστικούς παρόχους ενεργειακών λύσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένοι (όπως η ΔΕΗ) καλοβλέπουν την Κωτσόβολος με τα 93 καταστήματα ώστε να καλύψουν σφαιρικά τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.
Με επίκεντρο τον πελάτη κινούνται όλοι οι μεγάλοι όμιλοι (ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, Protergia κ.ά.) εμπλουτίζοντας το «καλάθι» τους με διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα, από φωτοβολταϊκά στη στέγη και αντλίες θερμότητας έως έξυπνες συσκευές για τη διαχείριση της ενέργειας, συσσωρευτές αποθήκευσης ενέργειας, πράσινα πιστοποιητικά, ηλεκτροκίνηση κ.ά.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η εξαγορά της Unison (παρέχει υπηρεσίες facility) και η ίδρυση της Avocado για νέα ενεργειακά προϊόντα και καινοτόμες υπηρεσίες στον οικιακό τομέα από τη Mytilineos.