Μία ακόμη διάκριση, την κατάταξή της ανάμεσα στις 20 πιο αξιοθαύμαστες εταιρείες της Ελλάδας (Most Admired Companies 2018), κέρδισε η ελληνική εταιρεία ΜΕΓΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ για την επιτυχή πορεία της, την καινοτομία και την κοινωνική ευαισθησία της στα χρόνια της κρίσης.
Στην έρευνα, που πραγματοποίησε το περιοδικό «Fortune» σε συνεργασία με την KPMG, περισσότερα από 1.700 στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών ψήφισαν και ανέδειξαν τις επιχειρήσεις εκείνες που ανταποκρίθηκαν στις προϋποθέσεις της έρευνας των Most Admired Companies, με την εταιρική υπευθυνότητα, καινοτομία, εξωστρέφεια και οικονομική υγεία να είναι μερικά από τα κριτήρια που πληρούν οι εταιρείες που ξεχώρισαν.
Οπως τονίζει η ΜΕΓΑ, «πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση για την εταιρεία, που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τη συνεισφορά της στην ελληνική επιχειρηματικότητα. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε με γνώμονα τα εννέα κριτήρια του Fortune (Καινοτοµία, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναµικού, Διαχείριση Εταιρικών Πόρων, Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, Χαρακτηριστικά-Ποιότητα Διοίκησης, Οικονοµική Ευρωστία, Μακροπρόθεσµη Επενδυτική Αξία, Ποιότητα Προσφερόµενων Προϊόντων και Υπηρεσιών, Εξωστρέφεια/Ανταγωνιστικότητα)».
Ψηλά ο πήχης
Η ΜΕΓΑ δικαίως χαρακτηρίζεται ως ένας επιχειρηματικός κολοσσός-«διαμάντι». Ανήκει σε εκείνες τις ελληνικές επιχειρήσεις που σε δύσκολες εποχές κατάφερε:
•Να αναπτυχθεί και να αναδειχθεί σε ηγέτης του κλάδου.
•Να διευρύνει την εξαγωγική της δραστηριότητα.
•Να αυξήσει τον τζίρο της και να συμβάλλει στην ελληνική οικονομία με αύξηση της απασχόλησης.
Η ΜΕΓΑ αποτελεί ελληνική εταιρεία πρότυπο υγιούς επιχειρηματικής ανάπτυξης, θέτοντας τον πήχη υψηλά για τον κλάδο των προϊόντων προσωπικής υγιεινής. Παράγει προϊόντα που έχουν κατακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, όπως τα Babylino, EveryDay, Babycare, Wet Hankies, Sani, Pom Pon κ.ά.
Η ΜΕΓΑ με χαρακτηριστικές κινήσεις εξωστρέφειας παρουσίασε – και στα χρόνια της οικονομικής κρίσης – εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεών της, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα πρότυπο σταθερής οργανικής ανάπτυξης.
Το 2000 είχε τζίρο μόλις 22 εκατ. ευρώ, το 2017 ξεπέρασε τα 167 εκατ. ευρώ, όντας σήμερα ένας από τους 10 μεγαλύτερους προμηθευτές του ελληνικού λιανεμπορίου, αγγίζοντας τα 195 εκατ. ευρώ.
Παρά τον έντονο πολυεθνικό ανταγωνισμό η ΜΕΓΑ:
•Κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία της.
•Είναι η μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία προϊόντων ατομικής υγιεινής.
•Διαθέτει μια από τις καλύτερες και πιο εξελιγμένες παραγωγικές μονάδες της Ευρώπης.
Την περίοδο 2010-2017 η εταιρεία διπλασίασε τον αριθμό των εργαζομένων της καθώς εν μέσω της οικονομικής κρίσης πέτυχε:
•Αύξηση ρυθμού ανάπτυξης κατά 138%.
•Εξαπλασιασμό των εξαγωγών με παρουσία σε 4 ηπείρους.
Επενδυτικό πρόγραμμα
Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας τα τελευταία 8 χρόνια ξεπερνά τα 68 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει επενδύσεις σε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου. Βασική αξία άλλωστε της ΜΕΓΑ παραμένει η έμφαση στην καινοτομία και στην ποιότητα σε όλα τα στάδια της παραγωγής.
Σήμερα η ΜΕΓΑ οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο προϊόντων προσωπικής υγιεινής τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διεθνές επίπεδο επιμένοντας σε ένα ακόμη πιο εντατικό πλάνο σημαντικών επενδύσεων, θέτοντας νέους μεσοπρόθεσμους στόχους.
Το μεράκι των ανθρώπων της να δημιουργούν άριστης ποιότητας προϊόντα προσωπικής υγιεινής οδήγησε την εταιρεία στο να επενδύει στρατηγικά στην έρευνα και στην ανάπτυξη. Δημιούργησε ένα άρτιο τμήμα R&D, με εξειδικευμένο προσωπικό, που με έμφαση στην καινοτομία εξελίσσει τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα ενώ εντρυφά στην παραγωγή νέων.
Προσωπική σφραγίδα
Η ΜΕΓΑ βάζει την προσωπική της σφραγίδα στον κλάδο των προϊόντων προσωπικής υγιεινής:
Σχεδιάζει τα προϊόντα της βασισμένη στην αρχή της μέγιστης φιλικότητας προς το δέρμα. Η επιλογή του βαμβακιού άλλωστε δεν είναι τυχαία, μιας και ως το πλέον φυσικό και φιλικό κάλυμμα αποτέλεσε έμπνευση για τη δημιουργία του All Cotton Concept, προσφέροντας στον καταναλωτή μοναδική προστασία.
Υπήρξε δημιουργός της πρώτης παγκοσμίως Sensitive σερβιέτας, με μοναδικό υφασμάτινο κάλυμμα, αποτελούμενο από ίνες, αντί φιλμ, απολύτως φιλικό προς το δέρμα, σε αντίθεση με τις κοινές σερβιέτες. To sensitive concept εφαρμόστηκε στη συνέχεια και στα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας, όπως το Babylino Sensitive κ.ά.
Οι διακρίσεις
Ως έμπρακτη αναγνώριση της κοινωνικής και οικονομικής συμβολής της ΜΕΓΑ αποτιμώνται οι διακρίσεις που έλαβε τα τελευταία χρόνια.
•Η ανάδειξη της εταιρείας ως True Leader από την Icap για 7η συνεχή χρονιά (2010-2017).
•Η διάκρισή της ως κορυφαίας εξαγωγικής εταιρείας (2016) στα Greek Exports Awards.
•3 βραβεία σελφ σέρβις Excellence Awards (2016 & 2018)| «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) – Ανθρωπος».
•Χρυσή διάκριση στα Hellenic Responsible Business Awards 2018.
•Διάκριση «Μαζί για το Παιδί» 2016 & 2018.
•Η ανάδειξη της εταιρείας ως νικήτριας στην κατηγορία «Λειτουργική/Επιχειρησιακή βελτίωση» στο πλαίσιο των Βραβείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Growth Awards» 2016.
Mε σεβασμό στον Ανθρωπο και στο Περιβάλλον
Για τη MEΓA, η επιχειρηματικότητα και η εταιρική υπευθυνότητα συμβαδίζουν. Η εταιρεία αφήνει το δικό της κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα υπηρετώντας το «ελληνικό όραμά της».
Βρίσκεται δίπλα σε όλους όσοι το έχουν ανάγκη με πολλαπλές κοινωνικές δράσεις σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς και ιδρύματα πανελλαδικά.
Συμμετέχει ενεργά σε προσπάθειες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασικό πυλώνα της συνολικής στρατηγικής της. Στοιχείο που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η εταιρεία παράγει τα προϊόντα της με γνώμονα πάντα την προστασία του περιβάλλοντος.
Η ΜΕΓΑ ελέγχει συστηματικά την περιβαλλοντική της απόδοση και θέτει μετρήσιμους περιβαλλοντικούς στόχους, εφαρμόζοντας το διεθνώς αναγνωρισμένο σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001.
Εχει λάβει πιστοποίηση FSC (Forest Stewardship Council) Chain of Custody και πιστοποίηση PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) Chain of Custody.
Επιπλέον, μεταξύ άλλων δράσεων μειώνει το ενεργειακό της αποτύπωμα, εξασφαλίζοντας Εγγυήσεις Προέλευσης από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Greenpass.
Για την περιβαλλοντική της πολιτική τιμήθηκε με 3 σημαντικά βραβεία:
•Environmental Awards 2018.
•Hellenic Responsible Business Awards 2018.
•Waste & Recycling Awards 2017.
Βρίσκεται δίπλα σε όλους όσοι το έχουν ανάγκη με πολλαπλές κοινωνικές δράσεις σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς και ιδρύματα πανελλαδικά.
Συμμετέχει ενεργά σε προσπάθειες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασικό πυλώνα της συνολικής στρατηγικής της. Στοιχείο που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η εταιρεία παράγει τα προϊόντα της με γνώμονα πάντα την προστασία του περιβάλλοντος.
Η ΜΕΓΑ ελέγχει συστηματικά την περιβαλλοντική της απόδοση και θέτει μετρήσιμους περιβαλλοντικούς στόχους, εφαρμόζοντας το διεθνώς αναγνωρισμένο σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001.
Εχει λάβει πιστοποίηση FSC (Forest Stewardship Council) Chain of Custody και πιστοποίηση PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) Chain of Custody.
Επιπλέον, μεταξύ άλλων δράσεων μειώνει το ενεργειακό της αποτύπωμα, εξασφαλίζοντας Εγγυήσεις Προέλευσης από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Greenpass.
Για την περιβαλλοντική της πολιτική τιμήθηκε με 3 σημαντικά βραβεία:
•Environmental Awards 2018.
•Hellenic Responsible Business Awards 2018.
•Waste & Recycling Awards 2017.
Ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα
Η εταιρεία διευρύνει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες σε 4 ηπείρους και ισχυροποιεί τη θέση της στο παγκόσμιο στερέωμα.
Η εξαιρετικά επιτυχής στρατηγική εξαγωγών είναι εμφανής από την αναλογία πωλήσεων της εταιρείας, με το 57% να πραγματοποιείται στην Ελλάδα και το 43% σε διεθνείς αγορές.
Tο διάστημα 2010-2017 εξαπλασίασε τις εξαγωγές της, εκτοξεύοντας έτσι την εξαγωγική της δραστηριότητα. Σήμερα, μεγάλο ποσοστό προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως η κατηγορία βρεφικές πάνες, έχει πάρει θέση στα 60 σημαντικότερα ελληνικά εξαγόμενα προϊόντα.
Μέρος του εξωστρεφούς προσανατολισμού της MΕΓΑ αποτελεί και η εδραίωση μακροχρόνιων στρατηγικών συνεργασιών – contract manufacturing.
Η εξαιρετικά επιτυχής στρατηγική εξαγωγών είναι εμφανής από την αναλογία πωλήσεων της εταιρείας, με το 57% να πραγματοποιείται στην Ελλάδα και το 43% σε διεθνείς αγορές.
Tο διάστημα 2010-2017 εξαπλασίασε τις εξαγωγές της, εκτοξεύοντας έτσι την εξαγωγική της δραστηριότητα. Σήμερα, μεγάλο ποσοστό προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως η κατηγορία βρεφικές πάνες, έχει πάρει θέση στα 60 σημαντικότερα ελληνικά εξαγόμενα προϊόντα.
Μέρος του εξωστρεφούς προσανατολισμού της MΕΓΑ αποτελεί και η εδραίωση μακροχρόνιων στρατηγικών συνεργασιών – contract manufacturing.