Η πανδημία φέρνει αλλαγές στον τουρισμό. Οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί επενδύουν πλέον στα πολυτελή ξενοδοχεία καθώς βλέπουν ότι ο μαζικός τουρισμός και τα επαγγελματικά ταξίδια ηττήθηκαν από την πανδημία.

Η πρώτη κίνηση έγινε από τη Hyatt, η οποία προχωρεί σε εξαγορές πολυτελών θερέτρων σε Μεξικό και Καραϊβική και βάζει στόχο 11 αγορές στην Ευρώπη.

Την περασμένη εβδομάδα ο αμερικανικός ξενοδοχειακός όμιλος προχώρησε σε συμφωνία για την εξαγορά της εταιρείας πολυτελών θερέτρων Apple Leisure Group από τις ιδιωτικές μετοχικές εταιρείες KKR και KSL Capital Partners για 2,7 δισ. δολάρια.

Επίσης, όπως ανακοίνωσε, σκοπεύει να επεκτείνει την παρουσία του σε 11 νέες αγορές στην Ευρώπη, «μια κρίσιμη περιοχή για την παγκόσμια ανάπτυξη των ταξιδιών αναψυχής».

Είχε προηγηθεί η InterContinental Hotels Group, η οποία μεταξύ άλλων λειτουργεί τις αλυσίδες των Crown Plaza και Holiday Inn, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε σχέδιά της για επενδύσεις στην «πολυτέλεια και τον νέο τρόπο ζωής».

Οπως εκτιμά, η ζήτηση για αναψυχή μετά την πανδημία αναμένεται να ξεπεράσει τα επαγγελματικά ταξίδια, καθώς πολλές εταιρείες συνεχίζουν την εξ αποστάσεως εργασία. Αλλά τα υψηλά επίπεδα υπερβολικής αποταμίευσης, ιδιαίτερα μεταξύ των πλούσιων νοικοκυριών, αναμένεται να αυξήσουν τις δαπάνες για ταξίδια.

«Η ταξιδιωτική αγορά είναι τώρα, στην πραγματικότητα, μια αγορά αναψυχής» δήλωσε ο Μιγκέλ Φλέτσα, επικεφαλής ταξιδιών και φιλοξενίας στην Ευρώπη της Accenture, σε πρόσφατη έκθεση. «Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να επανατοποθετηθούν για την αγορά μετά την πανδημία ενεργοποιώντας μια νέα στρατηγική βασισμένη στα ταξίδια αναψυχής».