Για την πρωτοβουλία της Coca-Cola «Θεσσαλονίκη – Πρωτεύουσα Ιδεών και Δράσεων», που στόχο έχει να κάνει την πόλη ένα κέντρο καινοτομίας και δημιουργικότητας, μιλά στο «Βήμα της Κυριακής» η κυρία Λίλιαν Νεκταρίου, γενική διευθύντρια της εταιρείας για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Οπως επισημαίνει η κυρία Νεκταρίου, η Coca-Cola επενδύει εδώ και 50 χρόνια στην Ελλάδα και θα συνεχίσει να επενδύει στη χώρα και στους ανθρώπους της. Στο πλαίσιο αυτό αναλύει και τη στρατηγική του ομίλου για περαιτέρω ανάπτυξη μέσα από φυσικά προϊόντα, με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη και θερμίδες.
 
Η Coca-Cola έδωσε το «παρών» στην 83η ΔΕΘ που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η οποία εφέτος είχε θέμα «Καινοτομία και Δημιουργικότητα». Τι σας παρακίνησε να πάρετε αυτή την απόφαση;
«Η εφετινή ΔΕΘ πραγματοποιήθηκε σε μια καθοριστική στιγμή για την Ελλάδα, που συμπίπτει με τη μεγάλη προσπάθεια να γυρίσει η χώρα σελίδα. Η Coca-Cola, μια εταιρεία που επενδύει στην Ελλάδα εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό το μεγάλο γεγονός δηλώνοντας έμπρακτα την πρόθεσή της να συνεχίσει να επενδύει σημαντικά στη χώρα και στους ανθρώπους της.
Επιπλέον, η επιλογή της Αμερικής ως τιμώμενης χώρας και η θεματική τής έκθεσης, η καινοτομία και η δημιουργικότητα – δύο έννοιες που μιλούν απευθείας στην καρδιά της Coca-Cola και αποτελούν βασικό πυλώνα της νέας στρατηγικής μας -, συνετέλεσαν σημαντικά στην απόφασή μας. Από την άλλη, είναι η μεγάλη μας αγάπη για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, με την οποία μας συνδέουν ισχυροί και μακροχρόνιοι δεσμοί.
Θέλουμε όμως να κάνουμε περισσότερα. Ετσι σχεδιάσαμε την πρωτοβουλία «Θεσσαλονίκη – Πρωτεύουσα Ιδεών και Δράσεων». Μια πρωτοβουλία που βάζει στο επίκεντρό της τη Θεσσαλονίκη και στόχο έχει να κάνει την πόλη ένα κέντρο καινοτομίας και δημιουργικότητας εστιάζοντας κυρίως στους τομείς της κυκλικής οικονομίας, στη στήριξη της νέας γενιάς και των γυναικών και στην εμπορική και τουριστική ανάδειξή της».
Στο πλαίσιο της παρουσίας σας στην Εκθεση, ανακοινώσατε το νέο πρόγραμμά σας «Zero Waste Cities». Τι περιλαμβάνει και γιατί επιλέξατε την πόλη της Θεσσαλονίκης ως πιλοτική πόλη για την υλοποίησή του;
«Η Coca-Cola δεσμεύτηκε στην Παγκόσμια Σύνοδο στο Νταβός να δουλέψει για έναν «Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» («World Without Waste»), με έναν φιλόδοξο στόχο: μέχρι το 2030 να ανακυκλώνουμε το ισοδύναμο του 100% των συσκευασιών που διαθέτουμε στην  αγορά. Επιπλέον, μέχρι το 2030 οι συσκευασίες μας θα περιέχουν κατά μέσο όρο 50% ανακυκλώσιμη πρώτη ύλη. Ενώ, τέλος, δεσμευτήκαμε να κάνουμε την ανακύκλωση προσβάσιμη σε όλους. Η ίδια δέσμευση μας ακολουθεί και στην Ελλάδα.
Επιλέξαμε τη Θεσσαλονίκη από όλη την Ευρώπη για να εφαρμόσουμε πιλοτικά το πρόγραμμα «Zero Waste Cities» με στόχο να γίνει η πρώτη πόλη στην Ελλάδα με προοπτική να γίνει «Zero Waste».
Η Θεσσαλονίκη έχει ήδη διαμορφωμένη κουλτούρα ανακύκλωσης, αφού ανακυκλώνει περισσότερο από τον μέσο όρο άλλων ελληνικών πόλεων. Το  πρόγραμμα «Zero Waste Cities – Θεσσαλονίκη» εστιάζει σε 3 πυλώνες – α) παρέμβαση, β) εκπαίδευση και γ) αλλαγή συμπεριφοράς -, καθένας εκ των οποίων περιλαμβάνει μία σειρά από δράσεις που θα υλοποιηθούν σε έναν ορίζοντα τριών χρόνων και έχουν ως βασική προϋπόθεση τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα: τον δήμο, τους τοπικούς φορείς, τους πολίτες. Γιατί η επιτυχία εξασφαλίζεται μόνο μέσα από συνεργασίες. Μερικές από τις δράσεις είναι:
l Το «Σχέδιο Πρόληψης για τη Θεσσαλονίκη», το πρώτο ολοκληρωμένο πλάνο πρόληψης απορριμμάτων που υλοποιείται στην Ελλάδα.
l Το Πρόγραμμα «Ανακυκλώνω στην παραλία», ένα υποδειγματικό πρόγραμμα ενημέρωσης και συλλογής όπου ειδικά στη Θεσσαλονίκη υλοποιείται κατά μήκος της Νέας Παραλίας, σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, το οποίο έχει ήδη εξαιρετικά αποτελέσματα.
l Το πρώτο στην Ελλάδα Πρότυπο Διαδραστικό Κέντρο Ανακύκλωσης και Ενημέρωσης, όπου οι κάτοικοι θα ενημερώνονται για την ανακύκλωση και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, ενώ θα καλούνται να φέρουν τα πλαστικά τους απορρίμματα και να παρακολουθούν ζωντανά τη μετατροπή τους σε έπιπλα πόλης με τη χρήση της ρομποτικής 3D εκτύπωσης.
l Το πρόγραμμα εκπαίδευσης στις αρχές της κυκλικής οικονομίας για σχολεία.
l Το  1ο Zero Waste Σχολείο, το 1ο  Zero Waste  Πανεπιστήμιο, το οποίο θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς,
l Το πρόγραμμα «Print Your City», ένα πρόγραμμα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, και πρώτη φορά παγκόσμια σε κλίμακα μιας ολόκληρης πόλης! Το «Print Your City» χρησιμοποιεί την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης για να μετατρέψει τα πλαστικά απορρίμματα σε έπιπλα πόλης για τους δημόσιους χώρους.
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι καθώς περισσότεροι από 30.000 επισκέπτες ενημερώθηκαν στο περίπτερό μας για το πρόγραμμα «Zero Waste Cities» και λάβαμε πολύ θετικά σχόλια. Επιπλέον,  στην ειδική γωνιά όπου παρουσιάζαμε τη δράση «Print Your City», ο κόσμος εξοικειώθηκε με την εφαρμογή και μάλιστα σχεδίασαν  και 1.600 αντικείμενα. Μέσα στις επόμενες μέρες η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και μέσα από τον υπολογιστή ή το κινητό τους θα μπορούν να επιλέξουν τις γειτονιές της πόλης και τα έπιπλα που θέλουν να σχεδιαστούν και να τοποθετηθούν σε αυτές, ανακυκλώνοντας τα πλαστικά τους απορρίμματα».
Είδαμε ότι ήδη τοποθετήθηκαν στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης τα πρώτα 3D έπιπλα από ανακυκλωμένο πλαστικό, μια παρέμβαση που αποτελεί μέρος της δράσης «Print Your City». Ποιος ο στόχος σας; Σκοπεύετε να υλοποιήσετε αυτό το πρόγραμμα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας;
«Σε  πρώτη φάση τοποθετήσαμε 10 αντικείμενα για την παραγωγή των οποίων χρησιμοποιήθηκαν 300 κιλά ανακυκλωμένου πλαστικού.
Το πρώτο σημαντικό βήμα για εμάς είναι να εξοικειωθεί ο κόσμος με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Να καταλάβει πως με την ανακύκλωση και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών τα πλαστικά απορρίμματα αποκτούν μια δεύτερη ζωή και μια καινούργια χρήση. Να καταλάβει πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος που μπορεί να παίξει ο καθένας μας σε αυτό.  Ο επόμενος σταθμός του προγράμματος είναι να φτιάξουμε όλοι μαζί μέχρι το τέλος του 2018 την πρώτη «Print Your City» γειτονιά στη Θεσσαλονίκη και τον επόμενο χρόνο ακόμα τρεις γειτονιές! Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, το όραμά μας είναι να επεκτείνουμε το πρόγραμμα σε όσες περισσότερες πόλεις της Ελλάδας μπορούμε».
Ανάπτυξη με σεβασμό στον άνθρωπο
Πριν από λίγους μήνες ανακοινώσατε τη νέα παγκόσμια στρατηγική σας, να γίνετε μια Total Beverage εταιρεία, η οποία βασίζεται κυρίως στην καινοτομία. Μιλήστε μας λίγο για τον τρόπο με τον οποίο αυτή η στρατηγική ξεδιπλώνεται στην Ελλάδα.
«Η νέα παγκόσμια στρατηγική μας βασίζεται στην καινοτομία και στην υπεύθυνη ανάπτυξη. Δηλαδή στην ανάπτυξη που επιτυγχάνεται με σεβασμό στον άνθρωπο, στην κοινωνία και στο περιβάλλον και δημιουργεί ευκαιρίες για όλους. Σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, εμείς ακούμε τους καταναλωτές μας και ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους. Μέσα από την καινοτομία προσφέρουμε φυσικά προϊόντα, με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη και θερμίδες, και πάντα με υπέροχη γεύση.
Στην Ελλάδα, ανανεώνουμε την κατηγορία των αναψυκτικών με καινούργια προϊόντα και συνταγές εμπνευσμένες από την Ελλάδα, που ξεκινούν το ταξίδι τους από την Ελλάδα και φιλοδοξία μας είναι να ταξιδέψουν σε όλον τον κόσμο, όπως για παράδειγμα η Coca-Cola Χωρίς Θερμίδες, και με γλυκαντικό από το φυτό Στέβια, η σειρά Schweppes Soda Λεμόνι και Μαστίχα-Μέντα, η νέα συνταγή της Fanta με 20% χυμό πορτοκαλί και 30% λιγότερη ζάχαρη. Από την άλλη, επεκτεινόμαστε σε άλλες κατηγορίες, πέραν των αναψυκτικών.
Ετσι, παρουσιάσαμε τη σειρά φυτικών ροφημάτων AdeΖ, τα οποία διατίθενται σε πρωτοποριακό 100% ανακυκλώσιμο μπουκάλι Plant Bottle™ φτιαγμένο μέχρι και 30% από φυτικά υλικά, αλλά και το Fuzetea, με εκχυλίσματα τσαγιού, από 100% βιώσιμες καλλιέργειες, χυμό φρούτων και αρωματικά φυτά. Το όραμά μας είναι η Ελλάδα να είναι ένας πυρήνας καινοτομίας για την Coca-Cola τόσο σε επίπεδο νέων προϊόντων και νέων τεχνολογιών όσο και σε επίπεδο ταλέντου, ιδεών και δράσεων».