Πώς η Μυτιληναίος «κλείδωσε» το πρώτο μεγάλο οδικό της έργο

Νέα δεδομένα στην κατασκευαστική αγορά δημιουργεί, όπως όλα δείχνουν, η ολική επαναφορά του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ακτιο-Αμβρακία, που αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγή στην ιστορία των δημοσίων έργων. Με τον διαγωνισμό για την εργολαβία-σκούπα να σέρνεται δυόμισι χρόνια λόγω προσφυγών για το ζήτημα του καρτέλ, το ΣτΕ με την πιο πρόσφατη απόφασή του επανενεργοποίησε τον διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές της χρονιάς προχώρησε σε ματαίωση του διαγωνισμού (πρώτη μειοδότρια είχε αναδειχθεί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ), που παρέμενε «παγωμένος» στις αίθουσες των Δικαστηρίων, με πρόθεση να τον επαναπροκηρύξει. Η δεύτερη μειοδότρια GD Infrastrutture κινήθηκε νομικά εναντίον αυτής της επιλογής, ενώ τον δρόμο του ΣτΕ ακολούθησε για πρώτη φορά μετά από χρόνια και το υπουργείο υπερασπιζόμενο τη ματαίωση του διαγωνισμού. Τελικά, το ΣτΕ αποφάσισε να μην πέσουν οι τίτλοι τέλους.

Κι ενώ όλα τα όπλα έπεσαν ως τώρα στη μάχη για τον διαγωνισμό, ύψους 150 εκατ. ευρώ, η έκπληξη έγινε στην ανανέωση των προσφορών. Στην κούρσα επανήλθε μόνο η Μυτιληναίος, η οποία ήταν αρχικά η τρίτη στη σειρά μειοδοσίας, «κλειδώνοντας» πια το πρώτο μεγάλο οδικό της έργο. Η εταιρεία, που κάνει δυναμική επάνοδο στα μεγάλα έργα, έχει να κερδίσει και το στοίχημα του χρόνου, καθώς θα πρέπει να τρέξει για την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2023, οπότε εκπνέει το τρέχον ΕΣΠΑ, προκειμένου να μη χαθούν ευρωπαϊκά κονδύλια.

Στόχος είναι να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες, προκειμένου – εκτός νέου δικαστικού απροόπτου – η σύμβαση να υπογραφεί ως το τέλος του 2020, βάζοντας τέλος σε ένα θρίλερ που κρατάει πάνω από μία δεκαετία από την πρώτη δημοπράτηση του έργου.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.