Οι ειδικοί αναμένουν ότι οι πληθωριστικές τάσεις θα συνεχιστούν τουλάχιστον και το 2024. Τρεις είναι οι κατηγορίες των εμπλεκομένων που πρέπει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την κρίση, σε έναν αγώνα όχι ταχύτητας αλλά αντοχής: πολίτες/καταναλωτές, κυβερνήσεις και εταιρείες. Συνήθως η συζήτηση επικεντρώνεται στις πρώτες δύο κατηγορίες. Ξεχνάμε όμως ότι για τις εταιρείες η διαχείριση της κρίσης του πληθωρισμού μπορεί να εξελιχθεί σε επιχειρηματική ευκαιρία. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική με μακροπρόθεσμη στόχευση απαιτεί τρεις πυλώνες επικέντρωσης: ευελιξία και αποτελεσματικότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, εμπορικές καινοτομίες, έμφαση στην παραγωγικότητα.

Η στρατηγική της ευελιξίας και αποτελεσματικότητας στον τομέα του εφοδιασμού μπορεί να φέρει σημαντικές μειώσεις κόστους. Οι ευέλικτες πρακτικές προμηθειών σε περιόδους κρίσης αναδεικνύουν νέους προμηθευτές με πιο άμεσα κανάλια διανομής, ανταποκρινόμενους σε διακυμάνσεις ζήτησης και χαμηλότερα κοστολόγια. Οι επενδύσεις σε αυτοματισμούς και τεχνολογία απελευθερώνουν εργατικό δυναμικό αλλά και βοηθούν στη λήψη αποφάσεων ώστε, για παράδειγμα, να γίνονται σωστές παραγγελίες για να αποφευχθούν προβλήματα όπως υπερβάλλον στοκ ή έλλειψη προϊόντων. Η σχέση επίσης μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών μπορεί να καλυτερέψει και οι διαπραγματεύσεις να είναι win-win αν υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια δεδομένων στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δύο συνεργάτες στα αρχικά ή τελικά στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και στις προτεραιότητες επίλυσής τους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω