Το μεγάλο «στοίχημα» για τον ελληνικό τουρισμό παραμένει η βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί… άγνωστη λέξη για τις περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει έρευνα της Deloitte (Ιούλιος 2023) που έγινε για λογαριασμό του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝ-ΣΕΤΕ), στον τουριστικό τομέα «στην Ελλάδα εξακολουθεί να υφίσταται αποσύνδεση μεταξύ των ταξιδιωτικών προτιμήσεων για πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και των αντιλήψεων και πράξεων των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων».

Οπως αναφέρουν οι μελετητές, ο ελληνικός τουριστικός τομέας πρέπει να επικεντρωθεί στη βελτίωση και ενίσχυση των επιδόσεών του όσον αφορά τη βιωσιμότητα, καθώς υπάρχει κενό σε σύγκριση με βασικούς ανταγωνιστές του στη Μεσόγειο. Δεν είναι τυχαίο ότι στον δείκτη αειφορίας ταξιδιού και τουρισμού του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (2021) η Ελλάδα καταλαμβάνει την 51η θέση μεταξύ 117 χωρών, ενώ ανταγωνίζεται μεσογειακούς προορισμούς.

Σήμερα, 80% των καταναλωτών παγκοσμίως, σύμφωνα με το Booking.com, αναζητούν περισσότερο περιβαλλοντικά και κοινωνικά συνειδητές ταξιδιωτικές εμπειρίες και επιθυμούν να πραγματοποιούν πιο βιώσιμα ταξίδια. Παρ’ όλα αυτά ένα αξιοσημείωτο 73% των συμμετεχόντων ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στην έρευνα των Deloitte και ΙΝ-ΣΕΤΕ δεν έχει θέσει στόχο μείωσης των εκπομπών για το 2030, ενώ οι περισσότερες δεν υλοποιούν μετρήσεις βιωσιμότητας.