ΗSkroutz.gr είναι η πιο πετυχημένη μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών στην Ελλάδα. Μέσω της πλατφόρμας προβάλλονται 4.500 ηλεκτρονικά καταστήματα με 10 εκατομμύρια προϊόντα. Το μερίδιο αγοράς που απολαμβάνει είναι ηγεμονικό – υπολογίζεται κοντά στο 95%.
Η εταιρεία έως το τέλος του 2018 χρέωνε τους πελάτες της που προβάλλονται μέσα από την πλατφόρμα της με το «κλικ». Δηλαδή με την επίσκεψη που έκανε ο υποψήφιος αγοραστής ενός προϊόντος από το σπίτι του σε ένα site από τα 4.500 που συνεργάζεται η Skroutz, ασχέτως αν προχωρούσε στην αγορά του προϊόντος. To «κλικ» αυτό τιμολογούνταν με 0,09 ευρώ. Βεβαίως ο υποψήφιος αγοραστής δεν ανοίγει μόνο ένα site αλλά πολλά για να κάνει σύγκριση τιμών και να καταλήξει. Ετσι, τα συνεργαζόμενα καταστήματα υπολογίζεται πως ετησίως πλήρωναν στη Skroutz το 1,5%-2% των ετήσιων πωλήσεών τους. Aπό τις αρχές του 2019 η Skroutz αύξησε σταδιακά την τιμολόγηση του «κλικ», που έφτασε τα 0,23 ευρώ. Οι επιχειρηματίες διαμαρτυρήθηκαν αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι, καθώς επιθυμούσαν να είναι μέρος αυτής της «δεξαμενής» χρηστών με τα 8.500.000 «κλικ» σε μηνιαία βάση. Τώρα η Skroutz ενημέρωσε τους πελάτες της ότι έως το τέλος του 2020 θα αλλάξει ο τρόπος πληρωμής της. Θα αμείβεται υποχρεωτικά με το 8% των ετήσιων πωλήσεων (+ΦΠΑ), δηλαδή 9,92%. Για παράδειγμα (σ.σ.: πραγματικό), ένα ρολόι πωλείται 100 ευρώ αλλά το site για να είναι ανταγωνιστικό το πουλάει με έκπτωση 85 ευρώ. Του έχει κοστίσει 55 ευρώ για να το αποκτήσει και μαζί με τον ΦΠΑ 68 ευρώ. Ετσι το μεικτό κέρδος του επαγγελματία αν γίνει η πώληση είναι 17 ευρώ (85-68) αλλά το 9,92% της Skroutz στα 85 ευρώ είναι 8,4 ευρώ ή το 50% του μεικτού κέρδους του επαγγελματία! Στις διαμαρτυρίες των επαγγελματιών (ποδήλατα, κοσμήματα, αθλητικά ρούχα, λευκές συσκευές κ.ά.) η προτροπή τη διοίκησης της Skroutz είναι να μειώσουν τις εκπτώσεις για να βγαίνουν καλύτερα.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.