Κίνητρα για να «μεγαλώσουν» οι επιχειρήσεις

Η διάρθρωση της οικονομίας και το επιχειρηματικό μοντέλο των ελληνικών επιχειρήσεων είναι πολύ πιο ευάλωτα σε κάθε μορφή κρίσης για τους εξής λόγους: Πρώτον, η ελληνική οικονομία αποτελείται από, περίπου, 830.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97,3%), είναι πολύ μικρές. Συνεπώς, δεν έχουν τις οικονομίες κλίμακας που θα τους επιτρέψουν να ανταγωνιστούν διεθνώς, εμφανίζοντας υψηλό κατακερματισμό, χαμηλή παραγωγικότητα και περιορισμένη ή μηδενική εξαγωγική δραστηριότητα. Δεύτερον, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων  έχουν κόκκινα δάνεια στις ελληνικές τράπεζες. Τρίτον, η οικονομία παρουσιάζει  υπερσυγκέντρωση γύρω από τον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος συμβάλλει κοντά στο 30% του ΑΕΠ και 35% της απασχόλησης. Η υπερσυγκέντρωση αυτή, μας καθιστά πιο ευάλωτους σε κρίσεις με γεωπολιτικές προεκτάσεις, όπως η παρούσα.

Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω παραμέτρους, καθίσταται σαφές ότι απαιτείται αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, ενισχύοντας τους κλάδους όπου έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μπορούν να ενισχύσουν την εξωστρέφεια.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.