Ηταν το 2013 όταν δύο συμφοιτητές και φίλοι, ο Αλέξανδρος Τσιλφίδης και ο Ηλίας Κοκκίνης, οι οποίοι μόλις είχαν αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, προχώρησαν στη δημιουργία της νεοφυούς εταιρείας Accusonus, με σκοπό την ανάπτυξη πρωτοποριακών εφαρμογών επεξεργασίας ήχου. Τους ένωνε η αγάπη τους για τη μουσική τεχνολογία και τον ήχο. Φοίτησαν και οι δύο στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πάτρας, απέκτησαν PhDs στην Επεξεργασία Σημάτων Ηχου και αμέσως άρχισαν να εργάζονται ως ερευνητές στη startup που μόλις είχαν ιδρύσει. Στο ξεκίνημά τους ούτε που μπορούσαν να φανταστούν πως θα έφτανε κάποια στιγμή που η εταιρεία τους θα έμπαινε στο στόχαστρο και τελικά θα εξαγοραζόταν με ένα ποσό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ, από τον ιδιοκτήτη του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ (οι επίσημες ανακοινώσεις για το deal αναμένεται να γίνουν στις αρχές της εβδομάδας). Ως φοιτητής, ο Ηλίας Κοκκίνης ήταν ντράμερ σε μια τοπική heavy metal-punk μπάντα, ενώ εργαζόταν και ως τεχνικός ήχου. Ο Αλέξανδρος Τσιλφίδης άρχισε να κάνει τα πρώτα του ουσιαστικά βήματα στην ηλεκτρονική μουσική, δημιουργώντας κυρίως σάουντρακ για θεατρικά και κινηματογραφικά έργα. Καινοτόμες τεχνολογίες Λίγους μήνες μετά τη δημιουργία της Accusonus, κοντά στους δύο ιδρυτές της βρέθηκε ο Ελληνοαμερικανός Μιχάλης Τζάννες (πρώην CEO της Aware, εισηγμένης εταιρείας στο NASDAQ που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας DSL), ως συνιδρυτής και angel investor. Αργότερα (το 2016), στην Accusonus εισήλθαν – σε δύο γύρους χρηματοδότησης – αρκετά venture capitals, όπως η Big Pi Ventures και η IQMobility. Από το ξεκίνημα της λειτουργίας της, η Accusonus ειδικεύθηκε στις καινοτόμες τεχνολογίες επεξεργασίας ψηφιακού ήχου, αναπτύσσοντας προϊόντα και εφαρμογές για επαγγελματίες, αλλά και απλούς καταναλωτές που κάποια στιγμή ασχολούνται με την παραγωγή ήχου, video και μουσικής. Πολύ γρήγορα βρέθηκε να «μιξάρει» τους ήχους των τραγουδιών των Prodigy, της Λάνα Ντελ Ρέι, του Νόελ Γκάλαχερ και πληθώρας άλλων καλλιτεχνών, δημιουργώντας προϊόντα μουσικής και τεχνολογίας ήχου, τα οποία ήταν θέμα χρόνου να γοητεύσουν τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Πρόκειται για προϊόντα που βασίζονται σε αλγορίθμους επεξεργασίας ήχου, τους οποίους αναπτύσσει η ομάδα Accusonus, χρησιμοποιώντας τα πλέον καινοτόμα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας: την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση. Το drumatom Πρώτο προϊόν της Accusonus ήταν το drumatom, που βοηθάει τους επαγγελματίες ηχολήπτες να βελτιώνουν τον ήχο των ηχογραφήσεων τυμπάνων. Χρησιμοποιεί πατενταρισμένους αλγορίθμους μηχανικής μάθησης, οι οποίοι έλυσαν για πρώτη φορά το πρόβλημα της «διαρροής μικροφώνου», ένα πρόβλημα που οι ηχολήπτες αντιμετώπιζαν από τη δεκαετία του ’70. Το Regroover είναι το πιο διάσημο προϊόν της ελληνικής startup και απευθύνεται σε παραγωγούς ηλεκτρονικής μουσικής και DJs. Χρησιμοποιεί πατενταρισμένη τεχνολογία, η οποία μπορεί να αναλύσει έναν ρυθμικό ήχο και να τον χωρίσει σε κομμάτια. Με άλλα λόγια, μπορεί να κάνει «un-mix» σε ήδη ηχογραφημένα tracks. Πάντως, η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη σειρά προϊόντων της είναι οι εφαρμογές για «επιδιόρθωση» ηχογραφήσεων φωνής. Πρόκειται για τα προϊόντα της σειράς ERA, τα οποία απευθύνονται αφενός σε απλούς παραγωγούς περιεχομένου, όπως οι YouTubers, αφετέρου σε ηχολήπτες ταινιών και τηλεοπτικών παραγωγών. Η Accusonus απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε εκείνες τις αγορές όπου η βιομηχανία του θεάματος ανθεί. Εδρα στις ΗΠΑ Aλλωστε, αυτός ήταν ένας από τους λόγους που η εταιρεία μετέφερε την έδρα της στις ΗΠΑ, διατηρώντας εργαστήρια ανάπτυξης λογισμικού σε Αθήνα και Πάτρα. Σήμερα, το software της Accusonus χρησιμοποιείται από παραγωγούς που συνεργάζονται με κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, όπως οι Μπομπ Ντίλαν, Aerosmith, Dream Theatre, Sepultura, Λου Ριντ, Σακίρα, Goo Goo Dolls, Super Furry Animals, Wilco, Τζένιφερ Λόπεζ κ.ά., αλλά και από κορυφαία αμερικανικά στούντιο παραγωγής ταινιών. Εχασε 26% η μετοχή «Φτωχότερος» κατά σχεδόν $30 δισ. ξύπνησε την περασμένη Παρασκευή ο συνιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μετά την κάθετη πτώση που σημείωσε η τιμή της μετοχής της Meta. Η μετοχή της μητρικής εταιρείας του κοινωνικού δικτύου έχασε το 26% της αξίας της (περί τα $200 δισ.) επειδή η εταιρεία προειδοποίησε για χαμηλότερο από τον αναμενόμενο τζίρο το επόμενο τρίμηνο και επειδή αποκάλυψε ότι οι αλλαγές στην πολιτική απορρήτου που υιοθέτησε η Apple θα της στοιχίσουν περί τα $10 δισ.