Πέντε βδομάδες έμειναν μέχρι την προγραμματισμένη αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το φάσμα ενός Brexit δίχως συμφωνία μοιάζει πιο απειλητικό από ποτέ. Οργιάζουν, βέβαια, οι φήμες για παράταση της έκδοσης του διαζυγίου κατά ένα-δύο μήνες, ώστε να δοθεί χρόνος για συμφωνίες της τελευταίας στιγμής. Φήμες κυκλοφορούν και για οργανωμένες κινήσεις ματαίωσης του Brexit. Αλλά οι Βρυξέλλες προετοιμάζονται, όπως οφείλουν άλλωστε, για μια άτακτη φυγή του Λονδίνου. Ετσι ξεκίνησαν εκστρατεία ενημέρωσης των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων για τις αλλαγές σε ό,τι αφορά τα τελωνεία και την έμμεση φορολογία που θα έχουν να αντιμετωπίσουν από την 30ή Μαρτίου, όταν η Βρετανία θα λογίζεται από την ΕΕ όχι απλώς ως «τρίτη χώρα», αλλά ως… terra incognita με την οποία δεν έχει συνάψει ακόμη καμία απολύτως εμπορική σχέση.

Στόχος των Βρυξελλών είναι να μετριαστούν για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις στο ελάχιστο δυνατό οι επιπτώσεις ενός άτακτου Brexit. Και οι ίδιες οι εταιρείες, ασφαλώς, παίρνουν τα μέτρα τους. Και όχι μόνο οι ευρωπαϊκές. Ιδιαίτερα εκείνες που έχουν μεταφέρει μέρος της παραγωγής τους στη Βρετανία, θα έλεγε κανείς ότι κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα. Κάποιες αποφάσισαν ήδη να αποχωρήσουν από τη χώρα. Σε αυτές προστέθηκε τις τελευταίες ημέρες και η Honda. Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι το 2021 θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων που λειτουργεί στο Σουίντον της Νοτιοδυτικής Αγγλίας – μια απόφαση που θα κοστίσει στην περιοχή και στη Βρετανία εν γένει περί τις 3.500 θέσεις εργασίας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω