Πρόταση για μια «συγχώνευση μετασχηματισμού» υπέβαλε την περασμένη Δευτέρα η Fiat Chrysler στη Renault Nissan. Ο «μετασχηματισμός» έγκειται στο ότι οι δύο όμιλοι θα στοιχηματίσουν στη δημιουργία ενός γιγαντιαίου ομίλου που θα τους επιτρέψει να χρηματοδοτήσουν τις αναγκαίες για την επιβίωσή τους επενδύσεις στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της κατασκευής αυτόνομων οχημάτων. Ο παγκόσμιος αυτός πρωταθλητής θα πωλεί περί τα 8,7 εκατ. οχήματα ετησίως και θα ελέγχεται εξ ημισείας, δηλαδή κατά 50% από τους μετόχους της ιταλικής Fiat και κατά 50% από τους μετόχους της γαλλικής Renault.
Η διαπλοκή, βεβαίως, είναι πολύ πιο σύνθετη, δεδομένης της εξαγοράς της αμερικανικής Chrysler από τη Fiat, αλλά και του ότι η Renault ελέγχει το 43,4% του μετοχικού κεφαλαίου της ιαπωνικής Nissan, ενώ η Nissan ελέγχει το 15% της Renault. Αν ολοκληρωθεί το «ντιλ», η Nissan θα κατέχει μερίδιο 7,5% της ενοποιημένης εταιρείας. Ακόμη, στο παιχνίδι μπαίνει και η επίσης ιαπωνική Mitsubishi, καθώς από τον Οκτώβριο του 2016 η Nissan κατέχει μερίδιο 34% στο μετοχικό της κεφάλαιο και ως εκ τούτου μετέχει στη συμμαχία Renault-Nissan, που η αλήθεια είναι ότι δοκιμάζεται από πέρυσι το φθινόπωρο εξαιτίας της σύλληψης και της δικαστικής περιπέτειας του επικεφαλής του ομίλου, Κάρλος Γκον, στην Ιαπωνία.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.