Οι χαιρέκακοι μίλησαν για «τελειωτικό χτύπημα στην Boeing» και για «νίκη της Airbus με νοκ άουτ». Αλλοι μετριοπαθέστεροι εκτίμησαν ότι «η Boeing βρίσκεται με το ένα γόνατο στο έδαφος». Το σίγουρο είναι ότι στο διεθνές αεροπορικό Σαλόνι του Μπουρζέ η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική κοινοπραξία έκλεψε την παράσταση παρουσιάζοντας το νέο μοντέλο μεσαίων αποστάσεων (με δυνατότητα όμως να πραγματοποιεί και υπερατλαντικά δρομολόγια) με τον κωδικό Α321 XLR. Παρουσίασε το νέο μοντέλο ενώ η αμερικανική ανταγωνίστριά της πασχίζει να μαζέψει τα… κομμάτια της και να ανασυγκροτηθεί μετά την αναγκαστική καθήλωση στο έδαφος (έπειτα από δύο αεροπορικές τραγωδίες με απολογισμό 346 νεκρούς) των ευπώλητων Β 737 ΜΑΧ.
Παρά ταύτα, τη δεύτερη μόλις ημέρα της έκθεσης η Boeing ανακοίνωσε ότι υπέγραψε με τον όμιλο IAG (British Airways, Iberia, Vueling και Aer Lingus) προσύμφωνο παραγγελίας 200 αεροσκαφών 737 ΜΑΧ αντί τιμήματος που ξεπερνά τα 24 δισ. δολάρια βάσει της τιμής καταλόγου. Εν πάση περιπτώσει, το Α321 XLR της Airbus θα διαδεχθεί το A321 LR που πραγματοποίησε την πρώτη του εμπορική πτήση μόλις τον Ιανουάριο του 2018 και μπορεί να μεταφέρει 240 επιβάτες σε προορισμούς 7.400 χιλιομέτρων. Το νέο μοντέλο επίσης διαθέτει μια επιπλέον δεξαμενή καυσίμων – και μάλιστα μεγαλύτερη – που του επιτρέπει να διανύει δίχως ανεφοδιασμό αποστάσεις 9.000 χιλιομέτρων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.