Οι επιχειρήσεις εδώ και χρόνια χρησιμοποιούν τεχνολογία ΑΙ για να περιορίσουν τα κόστη τους και για να αυξήσουν την παραγωγή και τα κέρδη τους. Ωστόσο η εμφάνιση της λεγόμενης γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) και του ChatGPT, τον Νοέμβριο του 2022, βοήθησε την ΑΙ να μετατραπεί σε κομβική τεχνολογία καθημερινής χρήσης από εταιρείες όλων των κλάδων και των δραστηριοτήτων.
Τουλάχιστον 15 τρόπους εφαρμογής και πεδία χρήσης βρίσκει η ΑΙ στη σύγχρονη επιχειρηματικότητα, επισημαίνει η Μέρι Πρατ της αμερικανικής εταιρείας προώθησης πωλήσεων TechTarget. Οι «εικονικοί βοηθοί» είναι ένα κλασικό παράδειγμα ενσωμάτωσης ΑΙ εφαρμογών από τις επιχειρήσεις για να αναπτύξουν νέες προσφορές, να βελτιώσουν την τηλεπικοινωνιακή τους πλατφόρμα και εν τέλει την επικοινωνία τους με τον έξω κόσμο.
Η ΑΙ εξελίσσεται ως εκ τούτου σε σύμμαχο των εργαζομένων στην επιχείρηση ώστε να βελτιώσουν την απόδοσή τους. «Μιλάμε για ένα εργαλείο που επιτρέπει στους εργαζομένους να κάνουν πράγματα που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να κάνουν» σημειώνει ο Μάικ Μέισον της εταιρείας συμβούλων Thoughtworks.
Η πρόσβαση και η οργάνωση της γνώσης είναι επίσης ένας τομέας όπου η generative AI προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις και στους εργαζομένους, καθώς διευκολύνει στην αναζήτηση, οργάνωση και συνόψιση χρήσιμων πληροφοριών και αρχείων.
Με τη χρήση αυτή συνδέεται άμεσα η δυνατότητα βελτιστοποίησης των εφαρμογών ΑΙ. Μέσω αλγορίθμων και μοντελοποιήσεων δίνεται η δυνατότητα να μετατραπεί ένας κυκεώνας πληροφοριών σε μια δέσμη λύσεων εξαιρετικά χρήσιμων. «Ενισχύεται έτσι η παραγωγικότητα της επιχείρησης και των στελεχών της» τονίζει ο Σρίκαρ Κρίσνα της KPMG.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να φροντίζουν οι επιχειρήσεις ώστε η χρήση ΑΙ να γίνεται βάσει σαφών οδηγιών.
Και επίσης να καθορίζουν ποιος είναι υπεύθυνος όταν κάτι πάει στραβά. «Το κλειδί είναι να υπάρχει πάντα ένας άνθρωπος που να μπορεί να λογοδοτήσει ακόμη και όταν οι αποφάσεις λαμβάνονται αποκλειστικά από την ΑΙ».