Μία ακόμα αλλαγή στο παζλ των μεγάλων παραχωρήσεων ολοκληρώθηκε με την απόκτηση από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του 100% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών Νέα Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, έναντι 145 εκατ. ευρώ. Κίνηση που εκπληρώνει τη στρατηγική της εταιρείας για ενίσχυση της παρουσίας της στις παραχωρήσεις που εξασφαλίζουν για όλους τους μεγάλους παίκτες των κατασκευών σταθερές ταμειακές ροές, τη στιγμή που τα κλασικά δημόσια έργα έχουν κλείσει τον κύκλο τους και δεν φαίνεται να ανακάμπτουν σύντομα.

Ηγετική θέση

Τη θέση τους στις παραχωρήσεις ισχυροποίησαν το προηγούμενο δάστημα η Ελλάκτωρ με την J&P Aβαξ, που απέκτησαν το 6,5% και το 3,38% αντίστοιχα του μετοχικού κεφαλαίου της Αττικής Οδού, που διέθετε η Τράπεζα Πειραιώς. Στην Ακτωρ Παραχωρήσεις κατέληξε το 6,5% των Αττική Οδός και Αττικά Διόδια, γεγονός που αυξάνει το ποσοστό της θυγατρικής του ομίλου Ελλάκτωρ στις δύο εταιρείες στο 65,749%. Εξάλλου, η διατήρηση της ηγετικής θέσης στις παραχωρήσεις σποτελεί στρατηγικό στόχο της Ελλάκτωρ, ενώ για την J&P Αβαξ αποτελεί σταθερή επιδίωξη η ενίσχυση της συμμετοχής της σε αυτές.

Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χτίζει την κυριαρχία της στον κλάδο, με τη σταδιακή αύξηση από το 33% στο 100% της συμμετοχής της στις δύο προαναφερθείσες παραχωρήσεις, αποκτώντας τα ποσοστά των ομίλων ACS Dragados και Ferrovial. Για την απόκτηση του συνόλου της συμμετοχής τους, θα καταβληθούν σταδιακά έως το 2028 συνολικά περί τα 145 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος κατέχει και το 17% της Ολυμπίας Οδού.

Βάσει των αποτελεσμάτων εννεαμήνου, το EBITDA της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από παραχωρήσεις ανήλθε σε 72,8 εκατ. ευρώ, με τον συγκεκριμένο τομέα να «παράγει σταθερά και μακροπρόθεσμα έσοδα». Ορόσημο για τον όμιλο θα αποτελέσει η συμβασιοποίηση της παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το κατασκευαστικό κόστος του οποίου ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ.

Σύσταση θυγατρικής

Αυτή θα ανάψει το πράσινο φως για τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας με αντικείμενο τις παραχωρήσεις, γεγονός που θα ενισχύσει τη δυνατότητα άντλησης χρηματοδότησης. Στη νέα εταιρεία θα εισφερθούν οι συμμετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε οδικούς άξονες και έργα υποδομής, όπως και συνδεδεμένες με αυτές υποχρεώσεις. Εκτιμάται ότι αυτό θα γίνει στις αρχές του 2019, καθώς μετά την έγκριση της σύμβασης και από το Ελεγκτικό Συνέδριο μένει μόνο η κύρωση από τη Βουλή για το πρώτο έργο νέας γενιάς στη χώρα, η αξία του οποίου εκτιμάται άνω του 1 δισ. ευρώ.