Για τις ηλεκτρονικές αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 31.3.2022, ο επιπλέον χρόνος ασφάλισης που έχει δηλωθεί από τον αιτούντα γίνεται δεκτός, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση των φυσικών παραστατικών που θεμελιώνουν τον επιπλέον χρόνο ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η οποία αντιστοιχεί στην έκδοση πράξης σύνταξης με βάση μόνο τη δήλωση του ασφαλισμένου, δηλαδή στην πλήρη εφαρμογή της αρχής της εμπιστοσύνης του κράτους προς τον διοικούμενο, απαιτείται και αντίστοιχη ευθύνη εκ μέρους του διοικούμενου, ο οποίος υποχρεώνεται να διατηρήσει τα έγγραφα αυτά στοιχεία για χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών από την έναρξη ισχύος του νόμου.
Για τους ασφαλισμένους που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης από 1.4.2022, ισχύει η προθεσμία 15 μερών από την ημερομηνία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης είτε να προσκομίσουν τα φυσικά παραστατικά που τεκμηριώνουν τον επιπλέον χρόνο ασφάλισης που έχουν δηλώσει είτε να τα επισυνάπτουν ηλεκτρονικά στην αίτηση συνταξιοδότησης.
Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω υποχρεώσεων εκ μέρους του ασφαλισμένου, ο επιπλέον χρόνος ασφάλισης δεν λαμβάνεται υπόψη για την επεξεργασία της αίτησης και αν έχει εκδοθεί πράξη απονομής σύνταξης, αυτή μεταρρυθμίζεται αναλόγως ή ανακαλείται κατά περίπτωση.
Εάν, πάντως, υπάρξει απώλεια των δικαιολογητικών που έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά, αλλά αυτά είναι ευκρινή κατά την ηλεκτρονική υποβολή, μπορούν να λαμβάνονται υπόψη και τα ηλεκτρονικώς υποβληθέντα αντίγραφα.