Τα νέα trend χρηματοδότησης αγορών, όπως το «αγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα» (Buy Now, Pay Later – BNPL) που κερδίζουν έδαφος έναντι του παραδοσιακού τρόπου πληρωμών με πιστωτικές κάρτες σε ολόκληρο τον κόσμο, αρχίζουν να αποκτούν (σοβαρή) υπόσταση και στο ελληνικό λιανικό εμπόριο.
Εστιάζοντας στους millennials και στους Gen-Zers, οι οποίοι κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, οι Έλληνες retailers – μεγάλοι και μικρότεροι – επιδιώκουν να τους προσφέρουν επιπλέον κίνητρα για «real time» αγορές με άτοκες δόσεις χωρίς το άγχος των πρόσθετων χρεώσεων και των τόκων που έχουν οι πιστωτικές κάρτες.
Buy Now, Pay Later
Μεγάλα marketplaces, όπως το ShopFlix, αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας, όπως το Public και το Πλαίσιο, καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, εταιρείες ασφαλειών και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, φαρμακεία, καταστήματα μόδας, αθλητικών ειδών, επίπλων, παιδικών ρούχων, ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στρωμάτων, καλλυντικών, δομικών υλικών, μέχρι και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb) έχουν υιοθετήσει στο ψηφιακό τους κανάλι ή και στο φυσικό τους δίκτυο, αν και σε πολύ μικρότερο βαθμό, τη μέθοδο Buy Now Pay Later, υποστηρίζοντας ότι έτσι αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία των πελατών τους.
Η μέθοδος BNPL καταγράφει ήδη σημαντική διείσδυση, αναφέρει στο «Βήμα» ο Ηλίας Πίτσαβος, Country Manager Greece της Klarna, σημειώνοντας ότι η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με 2.500 εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί και στον κλάδο των σουπερμάρκετ, κάτι που έχει ήδη λανσαριστεί σε άλλες χώρες στις οποίες έχει παρουσία.
Την ίδια στιγμή η tbi bank συνεργαζόμενη με περίπου 3.500 εμπόρους ετοιμάζεται να επενδύσει περαιτέρω στην Ελλάδα, σχεδιάζοντας να δραστηριοποιηθεί και στον τομέα της επιχειρηματικής πίστης, κυρίως με επιχειρήσεις όπου διατηρεί ήδη σχέσεις.
Μέχρι και 1.000 ευρώ
Οι καταναλωτές μέσω του BNPL έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν σε δόσεις αγορές μέχρι και 1.000 ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2023 εκτιμάται πως ξεπέρασε τα 17 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9% από τα 15,84 δισ. ευρώ του 2022, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια, αν μάλιστα σκεφτεί κάποιος ότι το 2018 οι ψηφιακές αγορές αντιστοιχούσαν σε μόλις 6 δισ. ευρώ.
Η αύξηση των online αγορών αποτυπώνεται και στον αριθμό των ηλεκτρονικών καταστημάτων που πλέον ξεφυτρώνουν σαν τα «μανιτάρια». Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ψηφιακού marketing και online πωλήσεων Markinblog.com στη χώρα μας δραστηριοποιούνται 102.900 ηλεκτρονικά καταστήματα.