«Οι Αμερικανοί ανέκαθεν είχαν σύμβολα του σεξ» είχε πει κάποτε η Ράκελ Γουέλς. «Νιώθω κολακευμένη που αποτελώ μέρος αυτής της παράδοσης και είναι τιμή μου. Ομως είναι πολύ δύσκολο να κάνεις μια πραγματικά καρπερή καριέρα όταν τυποποιείσαι και γίνεσαι στερεότυπο. Γι’ αυτό νιώθω περήφανη που λέω ότι υπέμεινα». Πράγματι, ένα νέο διεθνές σεξ σύμβολο της δεκαετίας του 1960 κατέκτησε τον κινηματογραφικό θρόνο όταν η Ράκελ Γουέλς βγήκε από τη θάλασσα με το σκόπιμα εξαντλημένο, γούνινο προϊστορικό μπικίνι της. Παίζοντας στην ταινία «Ενα εκατομμύριο χρόνια π.Χ.» το 1966, η Γουέλς «αιχμαλώτισε» τις καρδιές και τις λίμπιντο των σύγχρονων ανδρών – για να μην αναφέρουμε τους έφηβους γιους τους. Ακόμα και το πόστερ της ταινίας αυτής είχε τις μεγαλύτερες πωλήσεις pin-up αφίσας εκείνης της εποχής. Διάδοχος της Μονρόε Η Γουέλς ήταν, κατά κάποιον τρόπο, η διάδοχος της Μέριλιν Μονρόε που είχε πεθάνει το 1962 αφήνοντας ξερό το τοπίο των sex symbols για μια τετραετία. Η καστανόξανθη Ράκελ Γουέλς ανέλαβε αβίαστα τη θέση της Μέριλιν και εξαφάνισε για πάντα την ιδέα ότι οι θεές του σεξ με διάρκεια έχουν μόνο μία μορφή: ξανθές με μπούκλες. Η Ράκελ Γουέλς γεννήθηκε ως Τζο Ράκελ Τεχάδα στις 5 Σεπτεμβρίου 1940 στο Σικάγο του Ιλινόις και ήταν το πρώτο από τα τρία παιδιά του Βολιβιανού Αρμάντο Κάρλος Τεχάδα, μηχανικού Αεροδιαστημικής, και της ιρλανδοαμερικανίδας συζύγου του Τζοζεφίν Σάρα Χολ. Οταν η Ράκελ ήταν μόλις δύο ετών η οικογένεια Τεχάδα μετακόμισε στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας όπου ο πατέρας της είχε μετατεθεί. Μεγαλώνοντας άρχισε τα μαθήματα χορού ενώ κέρδιζε συνέχεια τίτλους ομορφιάς εφήβων: Miss Photogenic, Miss La Jolla, Miss Contour, Miss Fairest of the Fair και Miss Σαν Ντιέγκο. Τα δύσκολα χρόνια Με τη ματιά της στραμμένη στη σόου μπίζνες η Ράκελ Γουέλς σπούδασε στο Κολέγιο του Σαν Ντιέγκο και το 1958 παντρεύτηκε τον πρώτο από τους τέσσερις συζύγους της, τον Τζέιμς Γουέστλεϊ Γουέλς, με τον οποίο θα αποκτούσε τα μοναδικά παιδιά της, τον Ντέιμον και την Τανί (ακολούθησαν και οι δύο τα βήματα της υποκριτικής). Παρότι η Ράκελ έγινε διάσημη με αυτό το επώνυμο, η αλήθεια είναι ότι ο γάμος της δεν πήγε καθόλου καλά. Η Γουέλς, που είχε αναγκαστεί να παρατήσει το κολέγιο, πήρε τα δύο παιδιά της και μετακόμισε στο Ντάλας του Τέξας πιάνοντας δουλειά ως μοντέλο αλλά και ως μπαργούμαν. Αυτά ήταν τα πραγματικά δύσκολά της χρόνια. Αρχισε να πατά και πάλι στα πόδια της όταν επέστρεψε στο Λος Αντζελες. Κυνηγούσε τις οντισιόν, έκανε σύντομες εμφανίσεις σε σειρές όπως «Η μάγισσα» και «The Virginian», αλλά και σε ταινίες όπως το «Πανηγύρι» με τον Ελβις Πρίσλεϊ. Για μια περίοδο, μετά την επιτυχία τού «Ενα εκατομμύριο χρόνια π.Χ.», η Γουέλς είχε τεράστια κινηματογραφική δύναμη τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Ταινίες της όπως οι «Εκατό καραμπίνες» και «Το φλογερό αγοροκόριτσο» είχαν σημειώσει επιτυχία. Ομως το υποκριτικό ταλέντο της Γουέλς ποτέ δεν ξεπέρασε την εικόνα του πλούσιου μπούστου της. Στη δεκαετία του 1970 η μεγαλύτερη διάκρισή της σε ό,τι αφορά τα βραβεία ήταν μια Χρυσή Σφαίρα για την περιπέτεια εποχής «Ο Ντ’ Αρτανιάν και οι 3 σωματοφύλακες». Αργότερα όταν είχε συμφωνήσει να παίξει στην ταινία «Κάνερι Ρόου», που θα ήταν και η μεγάλη της επιστροφή, απολύθηκε χωρίς προειδοποίηση. Η Γουέλς μήνυσε τη Μέτρο Γκόλντουιν Μάγερ και η υπόθεση κατέληξε σε συμβιβασμό αφήνοντας την ηθοποιό κατά 15 εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερη. Τραγούδι και χορός Στη δεκαετία του 1980 η Γουέλς άρχισε να αξιοποιεί τις απλώς επαρκείς ικανότητές της στο τραγούδι και στον χορό παίζοντας σε εκθαμβωτικές παραστάσεις του Λας Βέγκας και πρωταγωνιστώντας και σε τέτοια θεατρικά έργα όπως η «Γυναίκα της χρονιάς» και «Victor/Victoria». Δεν έχασε ποτέ τη λάμψη της, ακόμα και όταν μπήκε στην όγδοη δεκαετία της ζωής της. Ακόμα και η ίδια σάρκαζε την εικόνα της, αρκεί να θυμηθούμε το πέρασμά της από ένα επεισόδιο της σειράς «Seinfeld» το 1989.