Το τσουνάμι περικοπών και απολύσεων που πλήττει τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης είναι πρωτοφανές. Μόνο μέσα στο 2019 έχουν απολυθεί περισσότεροι από 2.500 εργαζόμενοι σε ΜΜΕ, ανάμεσα στους οποίους και δημοσιογράφοι βραβευμένοι με Πούλιτζερ. Το καινοφανές στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η «σφαγή» στις θέσεις εργασίας δεν αφορά τόσο πολύ τον παραδοσιακό Τύπο αλλά πλήττει κυρίως ηλεκτρονικά ειδησεογραφικά sites, όπως η Huffington Post, το Vice και το Buzzfeed.
Οι ιστοσελίδες που πριν από περίπου δέκα χρόνια μπήκαν δυναμικά στις ενημερωτικές συνήθειες εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, φέρνοντας σαρωτικές αλλαγές στα παραδοσιακά media, ανακαλύπτουν σήμερα ότι το μοντέλο τους δεν είναι βιώσιμο. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και γίγαντες όπως η Google απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης online, με αποτέλεσμα οι ηλεκτρονικές ενημερωτικές σελίδες να στερούνται ζωτικά έσοδα. Σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του παραδοσιακού Τύπου, οι δραματικές περικοπές στον τομέα της ηλεκτρονικής ενημέρωσης μόνο καλό δεν προμηνύουν, και μάλιστα σε μια εποχή όπου τα fake news κερδίζουν καθημερινά το παιχνίδι.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.