Μια πληγή χαίνουσα στην οδό Ιάσονος, στην πρόσοψη της γκαλερί The Breeder, προκαλεί έκπληξη, δέος αλλά ταυτόχρονα ενεργοποιεί και ένα οικείο συναίσθημα. Είναι το έργο «Deep Cut» της Γεωργίας Σαγρή και παρουσιάζεται ως μέρος του The Breeder Skin (2014 – σήμερα), του πρότζεκτ της κλειστής ακόμα γκαλερί στο πλαίσιο του οποίου τα έργα τέχνης δημιουργούν διαλόγους με το περιβάλλον της πόλης. Αναπόφευκτα, προκαλεί πολλούς συνειρμούς για τη σημερινή κατάσταση και απηχεί το συλλογικό τραύμα της πανδημίας. Το απηχεί χωρίς να είναι η πρόθεση της Γεωργίας Σαγρή, η οποία επεξεργάζεται την έννοια του τραύματος σε όλες τις πολυεπίπεδες διαστάσεις του. «Για μένα αυτή η πληγή δεν είναι απαραίτητα σωματική. Είναι η πληγή μέσα από την οποία παίρνεις πληροφορίες για το ποιος είσαι. Τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να φροντίσουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας, οι τρόποι που αναρρώνουμε από την επαναλαμβανόμενη και την αξεπέραστη κατάσταση ενός τραύματος, ορίζουν το παρόν και το μέλλον μας» θα πει στο «Βήμα». Εξάλλου το έργο έχει δημιουργηθεί από το 2018 και έχει παρουσιαστεί σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και με διαφορετικό πλαίσιο προσφέροντας κάθε φορά πρόσφορο πεδίο για διαφορετικές αναγνώσεις. Αποτελούσε κομμάτι της ατομικής έκθεσης της Σαγρή, «Household», στην γκαλερί Lars Friedrich στο Βερολίνο, αλλά και της ομότιτλης έκθεσής της στην γκαλερί Essex Street στη Νέα Υόρκη, ενώ εκτέθηκε σε ομαδική έκθεση στην Kunsthalle της Βιέννης. Παράλληλα δε με την γκαλερί The Breeder, όπου το «Deep Cut» εμφανίζεται για πρώτη φορά σε πρόσοψη κτιρίου και επομένως σε δημόσια θέα, παρουσιάζεται στην Kunsthalle της Βασιλείας. Η πορεία της Σαγρή, η οποία σημειωτέον είναι και αναπληρώτρια καθηγήτρια της περφόρμανς στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, είναι αν μη τι άλλο ακατάπαυστη.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω