Ηταν αναμφισβήτητα μια δύσκολη χρονιά (και) για το Εθνικό Θέατρο που, παράλληλα με τις επιπτώσεις της πανδημίας, κλήθηκε να αντιμετωπίσει και τα εσωτερικά του προβλήματα. Η ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης από την, ως τότε αναπληρώτρια, Ερι Κύργια, μετά την υπόθεση Δημήτρη Λιγνάδη, ενεργοποίησε συγχρόνως και τον μηχανισμό για την αλλαγή στον τρόπο διορισμού των επικεφαλής των κρατικών σκηνών. Ετσι η δέσμευση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, ήδη από το καλοκαίρι του 2019, για δημόσιο διαγωνισμό με νέες διαδικασίες – κατάθεση φακέλου υποψηφίων, κριτική επιτροπή, συνεντεύξεις κ.λπ. – μπήκε σε άμεση εφαρμογή. Και έχει ήδη καθυστερήσει, καθώς το σχετικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την ανακοίνωση του πλαισίου του διαγωνισμού να έχει ήδη πραγματοποιηθεί και ο τρέχων μήνας να είναι αφιερωμένος στην κατάθεση υποψηφιοτήτων.

Πού βρισκόμαστε σήμερα; Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΠΟΑ η σχετική ανακοίνωση-προκήρυξη της θέσης θα πραγματοποιηθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Οι καθυστερήσεις οφείλονται κυρίως σε ζητήματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει, ίσως και για πρώτη φορά (π.χ. κατάθεση του «οράματος» του υποψηφίου), ο νομοθέτης, και ο στόχος δεν είναι άλλος παρά η λύση τους. Στη συνέχεια θα δοθεί ένα χρονικό διάστημα για την κατάθεση ενδιαφέροντος και σε δεύτερη φάση οι υποψήφιοι θα κριθούν από την επιτροπή, η οποία και θα είναι πενταμελής. Η προσπάθεια για τη σύνθεση της επιτροπής αφορά πρόσωπα που χαίρουν σεβασμού και εκτίμησης στον χώρο του θεάτρου. Πρόθεση του υπουργείου είναι να απαρτίζεται από ανθρώπους, άνδρες και γυναίκες, διαφορετικών γενεών και ηλικιών ενώ δεν αποκλείεται ένα από τα μέλη να είναι διακεκριμένη διεθνής προσωπικότητα. Αν όντως τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, η ανακοίνωση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή αναμένεται τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω