Ο διεθνούς φήμης συλλέκτης Φρανσουά Πινό είχε αναθέσει εδώ και καιρό στο κορυφαίο δίδυμο του design Ronan και Erwan Bouroullec να δημιουργήσουν έπιπλα και άλλα αντικείμενα στο νέο του, εκπληκτικό μουσείο στο Παρίσι. Πρόκειται για το πολυσυζητημένο Bourse de Commerce, το οποίο ανοίγει τις πύλες του μέσα στο 2021. Ο,τι καλύτερο, εντυπωσιακό, πρωτοποριακό στον χώρο του παγκόσμιου design, βρίσκεται εκεί. Τα αντικείμενα, όπως ένα βάζο από βαρύ κρύσταλλο μέσα σε «κέλυφος» από επίσης κρύσταλλο (vase Alcova), το μικρό τραπέζι, ο καναπές και το χαλί (σε εντελώς μινιμαλιστικό ύφος με την ονομασία Les Banquettes), η μαύρη καρέκλα (La Chaise Pope) και ο ασημένιος, αστραφτερός καθρέφτης που θυμίζει πίνακα, είναι αυτά που έχουν «βγει» προς τα έξω πριν το opening του μουσειακού χώρου που αναμένεται να δημιουργήσει παγκόσμια αίσθηση. Οι μινιμαλιστικού ύφους καρέκλες τις οποίες σχεδίασε το νούμερο ένα δίδυμο του design στη Γαλλία, αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το φως. Τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιήσει οι υπερταλαντούχοι Ronan και Erwan Bouroullec (μέσα σε έναν τεράστιο χώρο από μάρμαρο, χειροποίητο ξύλο και σίδηρο) είναι το χρυσό και το ασημί. Χρυσά «φύλλα» και μια χρυσή και ασημένια τεράστια σημαία στον εξωτερικό περίβολο. Οι Bouroullec λένε ότι οι συγκεκριμένοι χρωματισμοί ταιριάζουν με αυτούς οι οποίοι επικρατούν στην Πόλη του Φωτός.
Από το Παρίσι στην Αθήνα και στην Εθνική Πινακοθήκη, το σημαντικότερο ίσως project στον χώρο του Πολιτισμού τα τελευταία χρόνια. Η «νέα» Εθνική Πινακοθήκη, πλήρως ανακαινισμένη, με εντυπωσιακούς μεγάλους χώρους, οι οποίοι θα φιλοξενούν τις ιστορικές, εμβληματικές συλλογές έργων τέχνης αλλά και πολλές καινούργιες (στο παλιό κτίριο δεν υπήρχε ο απαραίτητος χώρος για να προστεθούν καινούργιες κολεξιόν), είναι σχεδόν έτοιμη. Λείπουν απλά μερικές «λεπτομέρειες». Το καινούργιο κτίριο που δεσπόζει στη Βασιλέως Κωνσταντίνου θα είναι έτοιμο τον Φεβρουάριο. Περιμένω με ανυπομονησία να το δω τελειωμένο. Εναν χρόνο πριν, το BHMAgazino είχε κάνει αποκλειστική φωτογράφιση και ρεπορτάζ στην Εθνική Πινακοθήκη, όταν όλος ο χώρος ήταν ένα τεράστιο γιαπί. Ο «περίπατος» ανάμεσα σε τσιμέντα, κρύσταλλα, πάρα πολλούς εργάτες, αρχιτέκτονες, μηχανικούς, εξειδικευμένα συνεργεία που δούλευαν ατέλειωτες ώρες με αυταπάρνηση και ιδιαίτερη προσοχή ήταν μαγικός. Ξεναγός μας, η ακούραστη, γεμάτη πάντα όνειρα και ιδέες Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Η «νέα» Εθνική Πινακοθήκη με την οποία θα ανοίξουν επίσημα οι εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια του 1821 (ναι, η τελετή θα γίνει σε πιο στενό κύκλο τον Μάρτιο) και το… άδειο Dolby Theatre στο Λος Αντζελες.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.