Ωρες μετράμε πλέον για την 96η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ, η οποία θα ξεκινήσει στη μία τα ξημερώματα της Δευτέρας. Εκτός από το έντονο ελληνικό ενδιαφέρον λόγω των 11 υποψηφιοτήτων του «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, αξίζει να θυμηθούμε και τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ μουσικής και τραγουδιού.
Ο Λούντβιχ Γκόρανσον θεωρείται το μεγάλο φαβορί για το Οσκαρ μουσικής (κέρδισε εφέτος και τη Χρυσή Σφαίρα) για τη μουσική που έγραψε για το «Οπενχάιμερ». Αν γίνει αυτό θα είναι το δεύτερό του Οσκαρ (μετά το «Black Panther» της Marvel). Η μουσική του σουηδού συνθέτη δένει με τον χαρακτήρα της ταινίας και ενίοτε τον αναδεικνύει. Ο Ρόμπι Ρόμπερτσον (κιθαρίστας και τραγουδοποιός του καναδο-αμερικανικού συγκροτήματος The Band, πέθανε τον περασμένο Αύγουστο) έγραψε τη μουσική για τους «Δολοφόνους του ανθισμένου φεγγαριού». Ηταν η 11η συνεργασία του με τον Μάρτιν Σκορσέζε, χωρίς ωστόσο να έχει κερδίσει ποτέ κανένα βραβείο.
Οι υπόλοιπες υποψηφιότητες περιλαμβάνουν τους Τζέρσκιν Φέντριξ («Poor Things»), Λόρα Κάρπμαν («American Fiction») και Τζον Γουίλιαμς («Ο Indiana Jones και ο Δίσκος του Πεπρωμένου»), χωρίς να συγκεντρώνουν ιδιαίτερες πιθανότητες για το χρυσό αγαλματίδιο. Ο τελευταίος, αμερικανός συνθέτης, διευθυντής ορχήστρας και πιανίστας, στα 92 του χρόνια, έχει κερδίσει 26 Γκράμι, πέντε Οσκαρ, επτά BAFTA, τρία Emmy και τέσσερις Χρυσές Σφαίρες.
Οσον αφορά το Οσκαρ καλύτερου τραγουδιού οι υποψηφιότητες είναι οι εξής: «The Fire Inside» (από την ταινία «Flamin’ Hot») με την Diane Warren, «I’m Just Ken» («Barbie») των Mark Ronson και Andrew Wyatt, «It Never Went Away» («American Symphony») των Jon Batiste και Dan Wilson, «Wahzhazhe (A Song For My People)» («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού») του Scott George και τέλος «What Was I Made For?» («Barbie») των Billie Eilish και Finneas O’Connell.
Μεγάλοι αντίπαλοι είναι τα δύο τραγούδια της «Barbie» με πιθανότερη νικήτρια την Billie Eilish και τον αδελφό της με την μπαλάντα τους, αν και ενδεχομένως το «I’m Just Ken» είναι εντυπωσιακότερο. Για την ιστορία, η Diane Warren μετράει τη 15η υποψηφιότητά της για Οσκαρ και επτά συνεχόμενες. Και αν δεν γίνει η έκπληξη, θα φύγει και πάλι με άδεια τα χέρια.