Η Ρένα Παπασπύρου είναι σταθερά αεικίνητη, δημιουργικά και σωματικά, οπότε όταν συναντηθήκαμε στη διάρκεια της προετοιμασίας της έκθεσής της στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο, τη βρήκα να επιβλέπει τις λεπτομέρειες στο στήσιμο των έργων. «Εσύ ζωγράφισες αυτό το υπέροχο μπλε;» ρώτησα εντυπωσιασμένη από την απόχρωση σε ένα σπάραγμα τοίχου σε έργο της. «Αυτό το μπλε μόνο ο Θεός μπορεί να το δημιουργήσει» δήλωσε αποστομωτικά την πίστη της στα τυχαία ευρήματα που συνιστούν την πρώτη ύλη της δουλειάς της. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκθεσης είναι ότι συγκεντρώνει έργα που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά στο αθηναϊκό κοινό ή έχουν να εκτεθούν πολύ καιρό. Για παράδειγμα, το έργο «Το πέρασμα του κομήτη», το οποίο δανείζει και τον τίτλο στην έκθεση, δεν έχει παρουσιαστεί στην πόλη (το πρωτοέδειξε στην γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη το 2000) και πρόκειται για την προβαλλόμενη διαφάνεια μιας γκραβούρας του 1760 πάνω σε λινόλεουμ. Βέβαια, στην ίδια τη Ρένα Παπασπύρου μπορεί να αποδοθεί η ιδιότητα της σπανιότητας του ουράνιου σώματος, καθότι η δουλειά της αντέχει έξι δεκαετίες τώρα και διαθέτει ένα εντυπωσιακό εύρος, κάτι που διαφαίνεται και στην έκθεση.
Επεισόδια και εικόνες στην ύλη
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.