Eπειτα από τη μεγάλη επιτυχία του Jonas Kaufmann Gala Event το 2020 και της «Αΐντα», όπου ερμήνευσε τον Ρανταμές, το 2022, «ο βασιλιάς των τενόρων» – όπως συχνά τον αποκαλούν – επέστρεψε στην Αρένα της Βερόνας τον περασμένο Αύγουστο για μια ακόμα θριαμβευτική εμφάνιση: Ο Γιόνας Κάουφμαν συνάντησε εκ νέου το κοινό του, πλαισιωμένος από τον βαρύτονο Λουντοβίκ Τεζιέ και την υψίφωνο Σόνια Γιόντσεβα, σε μια βραδιά όπου η όπερα συναντούσε το μιούζικαλ και τον κινηματογράφο.
Η επιλογή του προγράμματος δεν ήταν τυχαία: Επρόκειτο ουσιαστικά (και) για μια πρώτη ακρόαση αποσπασμάτων από τη νέα συνεργασία του με τη Sony. Τη νέα δισκογραφική δουλειά του στην οποία ο γερμανός σουπερστάρ εγκαταλείπει για λίγο τις άριες και τα ντουέτι, κατεβαίνει από τη σκηνή του θεάτρου και περνά με εντυπωσιακή άνεση στον αστραφτερό κόσμο του σελιλόιντ. Τραγουδώντας «The sound of movies», δηλαδή «Τη μελωδία των ταινιών».
Από τον Βέρντι στον Μορικόνε
Εκείνο λοιπόν το βράδυ στη Βερόνα οι χιλιάδες παρευρισκόμενοι, άνθρωποι από όλον τον κόσμο που είχαν πληρώσει αδρά για να εξασφαλίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο, άκουσαν τον Κάουφμαν μετά τον «Οθέλλο» του Βέρντι, την «Τόσκα» του Πουτσίνι και τον «Αντρέα Σενιέ» του Τζορντάνο να ερμηνεύει συγκινητικά το λαοφιλές «Μαρία» από το «Γουέστ Σάιντ Στόρι» των Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και Στίβεν Σόντχαϊμ. Το τραγούδι (το οποίο τραγουδούσαν παλιά στις εμφανίσεις τους και οι «Τρεις τενόροι», δηλαδή ο Λουτσιάνο Παβαρότι, ο Πλάθιντο Ντομίνγκο και ο Χοσέ Καρέρας στην ιστορική συνεργασία τους) ακολούθησε το «Nella Fantasia» του Ενιο Μορικόνε, το οποίο ακούγεται στους τίτλους της ταινίας «The mission» του Ρολάν Ζοφέ με πρωταγωνιστές τους Τζέρεμι Αϊρονς, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Λίαμ Νίσον. Η βραδιά έκλεισε με το «Now we are free» από τον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ, με πρωταγωνιστή τον Ράσελ Κρόου, το οποίο στην κατά Κάουφμαν ερμηνεία τραγουδήθηκε στην ιταλική εκδοχή ως «Nelle tue mani».
Τώρα, ενάμιση μήνα μετά τη συναυλία της Βερόνας, ήρθε η ώρα για την κυκλοφορία του CD.
Το «The sounds of music» βρίσκεται ήδη στις προθήκες των δισκοπωλείων και στους καταλόγους των ηλεκτρονικών δισκοπωλείων. Είναι μια ηχογράφηση χορταστική (με περισσότερα από είκοσι τραγούδια) και ενδιαφέρουσα. Είναι κυρίως μία ακόμα απόδειξη της άνεσης με την οποία ο Κάουφμαν μπορεί να περάσει από την όπερα στη λεγόμενη easy listening μουσική, βάζοντας πάντα τη σφραγίδα του σε ό,τι ερμηνεύει. «Τα υπέροχα τραγούδια που προέρχονται από κλασικές ταινίες ήταν το πάθος του Γιόνας σε όλη του τη ζωή» διαβάζουμε στις δημοσιεύσεις της Sony για την προώθηση της ηχογράφησης: «Το νέο του άλμπουμ αντανακλά τη γοητεία του τραγουδιστή με μια επιλογή από δημοφιλείς επιτυχίες, σε διάφορες γλώσσες, που ξεκινούν από τη Γερμανία της εποχής της Βαϊμάρης («Ich küsse ihre Hand, Madame» του 1929) και φτάνουν στο «Bring Him Home»» από το δημοφιλές θεατρικό μιούζικαλ «Les Misérables» που έγινε ταινία το 2012.
Οι πρώτοι διδάξαντες
Ο Κάουφμαν δεν είναι βεβαίως ο πρώτος τενόρος που προσεγγίζει την κινηματογραφική μουσική. Ηδη από τις δεκαετίες του 1920 και του 1930 ονόματα μυθικά σήμερα όπως ο Ριχάρντ Τάουμπερ και ο Γιόζεφ Σμιτ ερμήνευαν τραγούδια του κινηματογράφου αλλά και εμφανίζονταν σε κινηματογραφικές ταινίες με τεράστια επιτυχία. Οι δύο σταρ υπήρξαν είδωλα του σημερινού σουπερστάρ και καλλιτέχνες που με το παράδειγμά τους (και με τις θαυμάσιες μελωδίες που ηχογράφησαν) του ενέπνευσαν τη νέα δισκογραφική δουλειά του. Ενας ακόμα μεγάλος τενόρος που σταδιοδρόμησε και στον κινηματογράφο (για να είμαστε ακριβείς, περισσότερο στον κινηματογράφο παρά στις σκηνές της όπερας και στις αίθουσες συναυλιών) είναι ο Μάριο Λάντσα: Ο Κάουφμαν αποτίει τώρα φόρο τιμής στο όνομά του ερμηνεύοντας στο νέο CD του το «The Loveliest Night of the Year» από το φιλμ «Τhe Great Caruso» και το «Serenade» από το φιλμ «The Student Prince».
Δημοφιλή τραγούδια όπως τα «Where do I begin?» του Φράνσις Λάι από το «Love Story» του Αρθουρ Χίλερ, το «Strangers in the night» του Μπερτ Κέμπφερτ από το «Ραντεβού στη Λισαβόνα» («A man could get killed») των Ρόναλντ Νιμ και Κλιφ Οουεν (με τη Μελίνα Μερκούρη), το «Por una cabeza» του Κάρλος Γκαρντέλ που ακούγεται στο «Αρωμα γυναίκας» του Μάρτιν Μπρεστ, τα «You never walk alone» από το μιούζικαλ «Καρουσέλ» και «Edelweiss» από το μιούζικαλ «Η μελωδία της ευτυχίας», κατά τα δύο του Ρίτσαρντ Ρότζερς, το «Moon river» του Χένρι Μαντσίνι από το «Πρόγευμα στο Τίφανις» του Μπλέικ Εντουαρντς, το «Conquest of Paradise» του Βαγγέλη Παπαθανασίου (κεντρικό θέμα του soundtrack της ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ «1492: Conquest of Paradise») και το «What is a youth?» του Νίνο Ρότα από το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Φράνκο Τζεφιρέλι περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στην πλούσια ηχογράφηση.
Τον Γιόνας Κάουφμαν συνοδεύει η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Τσεχίας υπό τον αρχιμουσικό Γιόχεν Ρίντερ.
Οι επόμενοι σταθμοί του
Στο μεταξύ ο Κάουφμαν ετοιμάζεται για μια εμφάνιση στις Πυραμίδες της Γκίζας, στο Κάιρο, στις 11 Οκτωβρίου, για ένα ρεσιτάλ στη Βουδαπέστη στις 15 Οκτωβρίου και για σειρά παραστάσεων στο τέλος του μήνα, στη Βιέννη με τον «Οθέλλο» του Βέρντι. Στις 19 Νοεμβρίου θα δώσει ρεσιτάλ στο Μονακό, τον Δεκέμβριο θα επιστρέψει στη Βιέννη για να τραγουδήσει την «Τουραντότ» του Πουτσίνι, ενώ τα τέλη της χρονιάς (29, 30 και 31 Δεκεμβρίου) θα τον βρουν στη Νέα Υόρκη για τρία φαντασμαγορικά «New Year’s Eve Concerts».
Η Standard CD έκδοση περιλαμβάνει φυλλάδιο 36 σελίδων με φωτογραφίες και πληροφορίες για τα τραγούδια. Η Limited Deluxe έκδοση περιλαμβάνει ακόμα περισσότερο υλικό σε 56 σελίδες. Η ηχογράφηση διατίθεται για downloading καθώς και για ακρόαση από τις διαδικτυακές υπηρεσίες αναπαραγωγής μουσικής. Πολύ σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε διπλό βινύλιο.