Αναμφίβολα η θητεία του Ρούντολφ Νουρέγεφ στη θέση του διευθυντή Μπαλέτου σφράγισε ανεξίτηλα την Οπερα του Παρισιού. Ανέλαβε τη θέση το 1983 και μεταξύ άλλων επιτευγμάτων ήταν αυτός ο οποίος κυριολεκτικά άλλαξε τη ζωή της διάσημης χορεύτριας Σιλβί Γκιλέμ. Λίγους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του την προήγαγε σε πρώτη χορεύτρια και η μεταξύ τους επαφή υπήρξε θυελλώδης, με τους διαπληκτισμούς τους να καταγράφονται στην ιστορία της ομάδας. «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι ο Ρούντολφ ήταν μια πολύ επιθετική διασημότητα, αλλά η αλήθεια είναι ότι είχε πρόβλημα με την επικοινωνία» δήλωνε χρόνια αργότερα η Γκιλέμ. «Ηταν πολύ ντροπαλός και το ίδιο ήμουν κι εγώ. Μπορούσες να τον κατακτήσεις με το χιούμορ, αλλά όταν ήμουν νέα φοβόμουν να το τολμήσω. Ημουν πεισματάρα και καταλήγαμε να καβγαδίζουμε».

Στην ίδια συνέντευξη η Γκιλέμ θυμόταν την τελευταία δημόσια εμφάνιση του Νουρέγεφ σε ένα γκαλά προς τιμήν του. Σκιά πλέον του εαυτού του ο αλλοτινός θρύλος του χορού, εύθραυστος και αδύναμος, βρέθηκε περιστοιχισμένος από στελέχη της Οπερας του Παρισιού που πάλεψαν λυσσαλέα τις μεταρρυθμίσεις τις οποίες ήθελε να κάνει στη διάρκεια της θητείας του και θέλησαν να τον διώξουν. Τώρα τον γέμιζαν μετάλλια. «Εμοιαζε τόσο άρρωστος» έλεγε η Γκιλέμ. «Δεν άντεχα να τον βλέπω, κι όμως με έναν τρόπο αισθανόταν νικητής. Ηταν σαν να λέει: «Τώρα πια σας κέρδισα. Εστω κι αν πεθαίνω, επιτέλους σας κέρδισα»».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω