Ποιος είναι, αλήθεια, ο κ. Στιγκλ και τι δουλειά έχει στο ελληνικό περίπτερο της Μπιενάλε Βενετίας; Πολλά μπορεί να φανταστεί κανείς για αυτό το τιμώμενο πρόσωπο στο περίπτερο της εθνικής εκπροσώπησης στην 58η διεθνή διοργάνωση σύγχρονης τέχνης. Οσα ενδεχομένως θα είχε βάλει κατά νου το 1952 και ο έλληνας αξιωματούχος ο οποίος είχε έρθει αντιμέτωπος με το αίτημα της ολλανδικής κυβέρνησης για την παραχώρηση του ελληνικού περιπτέρου προκειμένου να διοργανωθεί μια έκθεση με έργα «De Stijl» και θεώρησε ότι είχε να κάνει με έναν κάποιον κ. Στιγκλ. Ας μην κακολογούμε τον εν λόγω κύριο για τη χαριτωμένη παρανόησή του. Δεν υπήρχε άλλωστε Internet την εποχή εκείνη για να γκουγκλάρει τις λέξεις και να διαπιστώσει ότι οι λέξεις «De Stijl», όπως και αν προφέρονται, σημαίνουν «Το στυλ» στα ολλανδικά και χρησιμοποιούνταν τότε όπως και τώρα για να χαρακτηρίσουν το κίνημα του νεοπλαστικισμού, ένας από τους βασικότερους εκπροσώπους του οποίου υπήρξε ο ζωγράφος Πιτ Μοντριάν.
Ο κ. Στιγκλ θα είχε περιπέσει στην αφάνεια εάν δεν τον ανακάλυπτε ο Ζάφος Ξαγοράρης, ο οποίος μαζί με την Εύα Στεφανή και τον Νίκο Χαραλάμπους αποτελούν την εφετινή πολυφωνική εθνική εκπροσώπηση στη σημαντικότερη διεθνή εικαστική διοργάνωση. Μαζί τους είναι η επιμελήτρια του περιπτέρου Κατερίνα Τσέλου, παλιά τους γνώριμη αλλά και πρόσφατη συνεργάτιδα στην documenta 14 όπου οι μεν συμμετείχαν με τα έργα τους, η δε ως βοηθός του καλλιτεχνικού διευθυντή Ανταμ Σίμτσικ και ως σύμβουλος επιμέλειας της διοργάνωσης. Απαντες λοιπόν συμφώνησαν ότι ο «Mr Stigl» θα ήταν ένας ενδεδειγμένος γενικός τίτλος «για να πυροδοτήσει ανατροπές και παρανοήσεις», όπως έλεγε χαρακτηριστικά η Τσέλου στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση της εκπροσώπησης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος