Στο ευρύ κοινό, το πρόσωπό του ίσως να μην είναι και τόσο γνωστό, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα των εισιτηρίων στις ταινίες όπου έχει δουλέψει, τότε θα δούμε ότι τη δουλειά του Χάρη Ζαμπαρλούκου την έχουν απολαύσει εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη. Πολύ πριν από το μεγάλο «τίναγμά» του με τη «Mamma Mia!» της Φιλίντα Λόιντ, το 2008, ο Κύπριος Ζαμπαρλούκος είχε θέσει τις βάσεις για να εξελιχθεί σε έναν από τους διασημότερους διευθυντές φωτογραφίας του κινηματογραφικού συστήματος: σθεναρός εργάτης του μέσου πίσω από τον φακό τεράστιων υπερπαραγωγών όπως οι «Thor», «Εγκλημα στον Νείλο», «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» ή «μικρών» ταινιών με μεγάλες προσδοκίες όπως το ασπρόμαυρο «Μπέλφαστ», μια «χειροποίητη» ταινία που δημιουργήθηκε εν μέσω κορωνοϊού χωρίς καμία απολύτως προσδοκία και κατάφερε να φτάσει πολύ ψηλά, ως τα Οσκαρ (όχι όμως με μια υποψηφιότητα για τον ίδιο τον Ζαμπαρλούκο). Διόλου τυχαία και οι τέσσερις παραπάνω ταινίες φέρουν την υπογραφή του Κένεθ Μπράνα στη σκηνοθεσία. Τα τελευταία 15 χρόνια ο Ζαμπαρλούκος έχει υπάρξει δεξί χέρι του ιρλανδού ηθοποιού, σκηνοθέτη και σεναριογράφου σε πολλές ταινίες, «ίσως επειδή έχουμε την ίδια αίσθηση της εικόνας αλλά και την ίδια φιλοσοφία για τη ζωή και την ανθρώπινη συνθήκη», όπως είπε ο Ζαμπαρλούκος στη συνέντευξη που έδωσε στο «Βήμα» με αφορμή τη βράβευσή του από την Ενωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών – Greek Society of Cinematographers -, το Σάββατο 2 Ιουλίου στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω