Μια χωρική εμπειρία δημιουργείται μέσα από τη συνύπαρξη έργων τέχνης, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και μια ηχητική εγκατάσταση του Γιώργου Κουμεντάκη. Το εφετινό περιεχόμενο του περιπτέρου της Βενετίας στην 58η Μπιενάλε της πόλης έκρυβε πολλές εκπλήξεις και η μουσική στα ακουστικά την οποία συνέθεσε ειδικά για την περίσταση ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ήταν μόνο μία από αυτές. Η είδηση ήταν ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής και εμπνευστής του όλου πρότζεκτ είναι ένας άλλος καταξιωμένος στον τομέα του Ελληνας, ο αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης. Μαζί με τον έτερο καλλιτεχνικό διευθυντή Αλεσάντρο Γκάλο οραματίστηκαν ένα περίπτερο το οποίο διατρανώνει πώς το σύμπλεγμα των νησιών που δημιουργούν τη Βενετία ήταν, είναι και θα παραμείνει μια πηγή τέχνης και πολιτισμού. Οπως δηλαδή ήταν ο στόχος απ’ όταν ανεγέρθηκε το 1932 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Μπρένο ντελ Τζούντιτσε. Εν προκειμένω, το εκκωφαντικό μήνυμα μεταφέρεται με υπόγειο και κομψό τρόπο με τη διαμεσολάβηση του Κόη. «Η Βενετία εμπεριέχει μια τεράστια ειρωνεία. Είναι η πόλη με τις περισσότερες εκκλησίες και η μόνη πόλη της Ιταλίας που εκπροσωπεί την τέχνη σε τόσο μεγάλο βαθμό. Και όπως ξέρουμε, η εκκλησία και η σύγχρονη τέχνη συνήθως δεν τα πάνε πολύ καλά μεταξύ τους» εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» ο Στέλιος Κόης.
Ανησυχητική ηρεμία
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.