«Τα πενήντα είναι μια καλή ηλικία είτε για να αλλάξεις καριέρα είτε για να πάθεις νευρικό κλονισμό» συνήθιζε να λέει ο αμερικανός εικονογράφος και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μόρις Σέντακ (1928-2012) με το πικρό και ενίοτε καυστικό χιούμορ που τον χαρακτήριζε. Μιλούσε βέβαια αφότου είχε πέσει η ζαριά στη ζωή τη δική του και βίωνε τη δημιουργική εκδοχή των δύο εναλλακτικών. Δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά ο δημιουργός του βιβλίου «Where the wild things are» (1963), το οποίο ακόμη και σήμερα θεωρείται ένα από τα καλύτερα αναγνώσματα για παιδιά, και όχι μόνο, και έχει πουλήσει περί τα 17 εκατ. αντίτυπα, είχε σχεδιάσει σκηνικά και κοστούμια για την όπερα και το μπαλέτο. Ο Σέντακ λάτρευε την κλασική μουσική και την όπερα και παρά το μεγάλο ταλέντο του στην εικονογράφηση αλλά και τη συγγραφή, θεωρούσε ότι οι συνθέτες ήταν ένα ανώτερο είδος καλλιτέχνη.
Η αλήθεια είναι ότι το μαθαίνουμε χάρη σε μια έκθεση στη Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο Μόργκαν στη Νέα Υόρκη. Ο τίτλος της είναι «Drawing the Curtain: Maurice Sendak’s Designs for Opera and Ballet», κοινώς «Ζωγραφίζοντας την αυλαία (ή ρίχνοντας την αυλαία): Τα σχέδια του Μόρις Σέντακ για την όπερα και το μπαλέτο» και είναι η πρώτη μουσειακή έκθεση αφιερωμένη σε αυτή τη λιγότερο γνωστή πτυχή της καριέρας του. Περιλαμβάνει περί τα 150 περίπου «σχέδια», δηλαδή προπαρασκευαστικά σκίτσα, storyboards, σπουδές για κοστούμια, ακουαρέλες και μακέτες (διοράματα), όλα από το κληροδότημα που άφησε ο Σέντακ στη Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο Μόργκαν. Παράλληλα παρουσιάζονται έργα καλλιτεχνών που τον ενέπνευσαν σε αυτή τη δημιουργική μεταστροφή και προέρχονται από την ίδια τη Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Μόργκαν, καθώς ο Σέντακ την επισκεπτόταν για να αντλήσει έμπνευση για τις εικονογραφήσεις των βιβλίων του. Για παράδειγμα, στα σκηνικά και στα κοστούμια για την όπερα «Η αγάπη για τρία πορτοκάλια» του Σεργκέι Προκόφιεφ έπαιξαν καθοριστικό ρόλο οι πίνακες του Τζιανμπατίστα Τιέπολο με τις φιγούρες από την Commedia dell’ arte. Τον δε «Μαγικό αυλό» του Μότσαρτ τον διαπέρασε ο θαυμασμός του Σέντακ για τα έργα και τα ιριδίζοντα χρώματα του Γουίλιαμ Μπλέικ.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.