Στις 21 Ιανουαρίου θα εμφανιστεί στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» του ΚΠΣΙΝ (με ελεύθερη είσοδο, αν και χρειάζεται προεγγραφή στο www.snfcc.org) ο γερμανός πιανίστας, συνθέτης, τραγουδοποιός και πειραματικός μουσικός Hauschka (κατά κόσμον Φόλκερ Μπέρτελμαν). Ο μετρ του προετοιμασμένου πιάνου – ενός πιάνου του οποίου ο ήχος μεταβάλλεται τοποθετώντας διάφορα αντικείμενα επάνω στις χορδές του – μπορεί να υπερηφανεύεται για μια ασυνήθιστα γόνιμη και πληθωρική καριέρα που περιλαμβάνει από συνεργασίες με μέλη των Calexico ή των Μum μέχρι μια υποψηφιότητα για Οσκαρ για το σάουντρακ της ταινίας «Lion» (το οποίο συνυπογράφει με τον Ντάστιν Ο’ Χάλοραν) με πρωταγωνίστρια τη Νικόλ Κίντμαν. Πρόσφατα συνέθεσε τη μουσική για την τηλεοπτική παραγωγή «Patrick Melrose» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και το κινηματογραφικό φιλμ «Μετά την καταιγίδα».
Επίκειται ωστόσο το νέο του άλμπουμ, μια σειρά από μελωδικές συνθέσεις για σόλο πιάνο με τίτλο «A Different Forest», που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα. Στην Αθήνα «θα παίξω κομμάτια από τον επερχόμενο δίσκο μου, παλιότερες συνθέσεις και θέματα από το μουσικό σκορ του «Lion», όσα πράγματα τέλος πάντων μπορώ να ερμηνεύσω μόνος μου με το πιάνο» εξηγεί στο «Βήμα». Τον τίτλο της καινούργιας του δουλειάς τον επέλεξε επειδή «μεγάλωσα μέσα στη φύση και ήθελα να αποτίσω έναν φόρο τιμής σε αυτό το περιβάλλον. Εχω εξερευνήσει αρκετά τους παράξενους ήχους που μπορούν να δημιουργηθούν με το πιάνο και αποφάσισα να επαναφέρω την καθαρότητα του πιάνου σε αυτή τη δημιουργία μου, γιατί η επαφή μου με το δάσος μού χάρισε μια ξεχωριστή αίσθηση προσανατολισμού και επηρέασε τη θεώρησή μου για τον κόσμο».
Αντικείμενα πάνω
στις χορδές
Ο 52χρονος, που μεγάλωσε στη μικρή πόλη Κρόιτζταλ, διέθετε από πολύ μικρός ετερόκλητα γούστα. Ετσι βρέθηκε να ασχολείται και με το προετοιμασμένο πιάνο. «Με ενδιέφερε πάντα πολύ η πειραματική μουσική και οτιδήποτε χαρακτηρίζεται από έντονο ρυθμό, αγαπώ πολύ τα ντραμς, την τέκνο, το μπάσο» εξηγεί. «Ως πιανίστας αναγκαζόμουν να περιορίζομαι στην ερμηνεία συγκεκριμένων κομματιών μέχρι που αποφάσισα να παίξω τη μουσική που άρεσε περισσότερο σε εμένα με το όργανο που ήξερα καλύτερα. Ετσι κατέληξα με ένα προετοιμασμένο πιάνο, χωρίς τότε να γνωρίζω καν την ύπαρξη του Τζον Κέιτζ (σ.σ.: του αμερικανού μουσικού που το εφηύρε). Ηταν πολύ ωραίο να υπάρχουν τόσες επιλογές». Ποιο είναι ωστόσο το πιο περίεργο αντικείμενο που έχει τοποθετήσει επάνω στις χορδές του πιάνου; «Πολλοί σοκάρονται όταν μαθαίνουν ότι έχω χρησιμοποιήσει δονητές, αλλά αυτό το έχει κάνει και ο Κέιτζ. Βρήκα ωστόσο κατά λάθος σε μια τουαλέτα αεροδρομίου κάτι μικρούς δονητές που καλύπτουν μόλις τρεις χορδές και μπορώ με αυτούς να αλλοιώσω μία μόνο νότα. Αυτό ήταν ενδιαφέρον. Το ίδιο και τα ebows, κάτι μαγνήτες που τοποθετούνται συνήθως στις χορδές της ηλεκτρικής κιθάρας. Μέσα στο πιάνο μπορούν να δώσουν πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα». Οσον αφορά την επαφή του με την ελληνική μουσική, αυτή περιορίζεται στη γνωριμία του με τους Active Member. Παρευρέθηκε σε μια συναυλία τους στη Γερμανία, γνώρισε τον B.D. Foxmoor και εντυπωσιάστηκε από τη θέρμη με την οποία ανταποκρινόταν το κοινό τους.