Ο,τι ανοίγει, δεν κλείνει

Το Ανοιχτό Θέατρο είχε κλείσει προ πολλού. Και ο Γιώργος Μιχαηλίδης (φωτογραφία) είχε χρόνια να υπογράψει μια σκηνοθεσία.
Οι παραστάσεις του όμως ξεπέρασαν τα όρια και της θεατρικής του σκηνής στου Γκύζη – παλαιότερα στη Νέα Ιωνία, για όσους την πρόλαβαν, και της δικής του ενεργής παρουσίας.
Και αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στους ανθρώπους του θεάτρου. Για κάμποσα χρόνια, εκεί στην οδό Κάλβου το θέατρο χτυπούσε δυνατά: έργα και ηθοποιοί, μια σημαντική γενιά πέρασε από τα χέρια του και κέρδισε από όλα όσα είχε να τους μάθει.
Γιατί εκτός από τις θεατρικές και τις συγγραφικές του ιδιότητες, ο Γιώργος Μιχαηλίδης ήταν δάσκαλος – με πάθος και υπομονή.
Γι’ αυτό και ό,τι άνοιξε, δεν έκλεισε…
Καλό ταξίδι.
Επίδαυρος, 2019: Ενα φεστιβάλ που δεν μοιάζει με τα προηγούμενα.
Διεθνές και πολυσυλλεκτικό, με έργα του αρχαίου δράματος που δεν βλέπουμε κάθε χρόνο – «Προμηθέας Δεσμώτης», «Ικέτιδες», το ρεπερτόριο που ανακοινώθηκε την περασμένη Δευτέρα το μεσημέρι από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο τάραξε λίγο τα θεατρικά ύδατα.
Ανάμεσα στην Comédie-Française και τον Μπομπ Γουίλσον, την Κάθριν Χάντερ και τη Λυδία Κονιόρδου, ο «Οιδίποδας Τύραννος», που αποτελεί την πρώτη κάθοδο του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη ως σκηνοθέτη με το ελληνικό θεατρικό δίδυμο Δημήτρη Λιγνάδη και Αμαλίας Μουτούση.
Για να αποδώσει το έργο καλλιτεχνικού διευθυντή – σε Φεστιβάλ, Εθνικό, ΚΘΒΕ, Λυρική – χρειάζεται χρόνο. Και χρόνο προετοιμασίας και χρόνο επώασης…
Να θυμίσω ότι στη δεύτερη τριετή θητεία του ο Γιάννης Χουβαρδάς ξεδίπλωσε πλήρως τις σκέψεις και τις προτάσεις του για το Εθνικό Θέατρο, δίνοντάς του αυτόν τον ευρωπαϊκό αέρα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.