Το πολύχρωμο «Γλέντι στην ακρογιαλιά» (1931) του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα. Η «Υδρα» (1953) του Νίκου Νικολάου. Η «Βυθισμένη Πολιτεία» (1960) του Γιάννη Μόραλη. «Η γοργόνα» (1960) του Σπύρου Βασιλείου. Δίπλα τους η μεγεθυμένη εκδοχή τους υφασμένη σε ταπισερί χωρίς να χάνει τίποτα από την αρχική ενάργεια των χρωμάτων ή τη δύναμη του σχεδίου και της σύνθεσης. Στην έκθεση «Υφάνσεις. Ζωγραφική και ταπισερί στην Ελλάδα από το 1960 έως σήμερα», στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, μπορεί κανείς να εξοικειωθεί με μια σπουδαία αλλά άγνωστη όψη της ελληνικής χειροτεχνικής παραγωγής που αναπτύχθηκε τις δεκαετίες ’60-’80 και να δει και τα αντίστοιχα αριστουργήματα που τις ενέπνευσαν. Aυτή είναι μία μόνο από τις ιδιαιτερότητες αυτής της μοναδικής – κυριολεκτικά – έκθεσης καθώς όμοιά της δεν έχουμε δει στην Αθήνα. Πρόκειται για μια συνδιοργάνωση του Μουσείου Μπενάκη με την Alpha Bank και την επιμελούνται ο Κωνσταντίνος Παπαχρίστου, επιμελητής του Μουσείου Μπενάκη/Πινακοθήκης Γκίκα και η Ειρήνη Οράτη, επιμελήτρια της Συλλογής Εργων Τέχνης της Alpha Bank.

Αλλωστε, αφορμή για τη διοργάνωσή της στάθηκε ένα άρθρο που διάβασε η Οράτη το 2016 στο οποίο αναφερόταν ότι στην Αποθήκη του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπου κρατείται το αρχείο της Βασιλικής – και μετέπειτα Εθνικής – Πρόνοιας, υπήρχε το αρχείο των εν Ελλάδι ταπισερί. «Επειδή η συλλογή της Alpha Bank έχει στην κατοχή της επτά τέτοιες ταπισερί, μου δημιουργήθηκε η περιέργεια να δω από κοντά τι φυλάσσεται σε αυτή την αποθήκη στο Αιγάλεω» σχολιάζει. Το αποτέλεσμα είναι αυτή η έκθεση με υλικό που προέρχεται και από αυτή την αποθήκη. Σημειωτέον, τα μαγαζιά απ’ όπου μπορούσε κανείς να προμηθευτεί τις ταπισερί έχουν κλείσει και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να διατεθεί το υπάρχον, υπέροχο υλικό. Η έκθεση τώρα διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες: τις δημιουργίες της δεκαετίας του ’60, τα παραδείγματα από τις δεκαετίες ’70-’80 και τέλος, τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών – σε επιμέλεια Λουίζας Καραπιδάκη και Αννυς Μάλαμα – που καταπιάνονται με τη Fiberart, την τέχνη που έχει ως σημείο αναφοράς την υφή των νημάτων και τις πλέξεις.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω