Με την τελευταία ταινία του, «Poor Things», ο Γιώργος Λάνθιμος έγινε το πρόσωπο που ξεχώρισε στο 80ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας που χθες Σάββατο κατέβασε αυλαία. Αρκεί να πούμε ότι το «Poor Things» παρέμενε πρώτο στη βαθμολογία τόσο των ιταλών κινηματογραφικών κριτικών όσο και εκείνων του διεθνούς Τύπου (η βαθμολογία δημοσιευόταν καθημερινά στην έκδοση του περιοδικού «CIAK»). Οπως και ο ίδιος ο 50χρονος σκηνοθέτης, ο οποίος έτυχε θερμής υποδοχής από το κοινό του φεστιβάλ στην πρεμιέρα της, όπου οι θαυμαστές φώναζαν παθιασμένα το όνομά του. «Yorgos! Yorgos!».
Με φόντο το Λονδίνο (και όχι μόνο) μιας περασμένης εποχής, το «Poor Things» συγχωνεύει το στοιχείο του ρεαλισμού και της φαντασίας/μεταφυσικής προκειμένου να μιλήσει για τη θέση της γυναίκας στον κόσμο μας, ακόμα και τον σύγχρονο. Η Εμα Στόουν, δίπλα στους Μαρκ Ράφαλο, Γουίλεμ Νταφόε και Ράμι Γιουσέφ, υποδύεται μια γυναίκα που θα επιστρέψει στη ζωή μετά την αυτοκτονία της. Η σορός της καταλήγει στα χέρια ενός ιδιοφυούς επιστήμονα (Νταφόε), ο οποίος τη μεταμορφώνει σε Μπέλα Μπάξτερ και την κρατά σαν φυλαχτό σπίτι του. Βρέφος στο σώμα μιας γυναίκας αρχικώς, η Μπέλα θα περάσει από πολλά στάδια μέχρι να αποκτήσει την πραγματική της δύναμη, την απόλυτη ωρίμαση.
Η ταινία, στην οποία το τέρας του Φρανκενστάιν μοιάζει να συναντά την εποχή του #MeToo, είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του σκωτσέζου συγγραφέα Αλασντερ Γκρέι (1934-2019), το οποίο ο Γ. Λάνθιμος είχε στο μυαλό του από τότε που γύριζε την «Ευνοούμενη». «Νιώθω ότι το θέμα αυτού του βιβλίου είναι πολύ επίκαιρο σε πολλούς τομείς, από τις σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους, γυναίκες και άνδρες, ως τις δομές της κοινωνίας» απάντησε σε ερώτηση του «Βήματος» μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας μετά την προβολή της. «Το βιβλίο γράφτηκε στη δεκαετία του 1990 και είναι περίεργο που δεν έχουν αλλάξει πράγματα πολλά από τότε. Μέσω ενός γοτθικού μυθιστορήματος, η αναφορά σε σύγχρονα θέματα που γίνεται είναι σαφής».
Καθοριστικό ρόλο στην ταινία παίζει το σεξ. Είναι το Α και το Ω στο «ταξίδι» της Μπέλα και διαμορφώνει τελικά τον χαρακτήρα της. Ο Λάνθιμος αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα του σεξ και μάλιστα αναρωτήθηκε «γιατί το σεξ απουσιάζει πλέον από το σινεμά;». «Ηταν πολύ σημαντικό να δείξουμε το σεξ και να μην κρύψουμε τίποτα» είπε. «Θα ήταν ανέντιμο να αποφύγουμε το σεξ από τη στιγμή που κυριαρχεί τόσο πολύ στην ατμόσφαιρα της ταινίας όσο και στο βιβλίο. Και η Εμα δεν είχε καμία ντροπή να δείξει γυμνό το σώμα της».