Πριν από μερικές εβδομάδες ο ρώσος βαθύφωνος Ιλντάρ Αμπντραζάκοφ διέκοψε την επί σειρά ετών συνεργασία του με τη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης. «Μόλις ακύρωσα τη συμμετοχή μου στη «Δύναμη του πεπρωμένου» του Βέρντι και στον «Ρωμαίο και Ιουλιέτα» του Γκουνό από αλληλεγγύη προς τις συναδέλφους Αννα Νετρέμπκο και Χίμπλα Γκερτσμάβα» αποκάλυψε σε συνέντευξή του, δηλώνοντας πως θεωρεί άδικο τον αποκλεισμό των δύο σοπράνο από τη σημαντικότερη όπερα των ΗΠΑ, καθώς «βαθιά μου πεποίθηση είναι ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να παραμείνουν ουδέτεροι, συνεχίζοντας να ενώνουν λαούς και χώρες με την τέχνη τους».

Η αποχώρηση του σταρ έρχεται ως άλλη μια παράπλευρη απώλεια του πολέμου Ρωσίας και Ουκρανίας, καθώς δεκάδες είναι οι ρώσοι καλλιτέχνες που έχουν απομακρυνθεί (από επιλογή ή επειδή απολύθηκαν) από σημαντικές σκηνές της Ευρώπης και των ΗΠΑ επειδή υποστηρίζουν τον Βλαντίμιρ Πούτιν ή επειδή δεν πήραν ξεκάθαρη θέση εναντίον του – ανάμεσά τους και ο μαέστρος Θεόδωρος Κουρεντζής με τον οποίο πρόσφατα διέκοψαν τη συνεργασία τους η Φιλαρμονική του Ελβα και το Wiener Konzerthaus. Ερχεται και ως μια ακόμα επιβεβαίωση του άτυπου πολέμου που μαίνεται όχι στα χαρακώματα αλλά στα παρασκήνια των μεγάλων θεάτρων και στα διευθυντικά γραφεία που κρίνουν το παιχνίδι στον χώρο της όπερας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω