Ο μεγάλος φούξια τούλινος φιόγκος στο πίσω μέρος του μεταξένιου παπουτσιού με την υπογραφή Jimmy Choo φάνταζε ακόμα πιο εντυπωσιακός έτσι όπως το φως των προβολέων του «The Claridges» έπεφτε απαλά επάνω του. Η Ούρσουλα τίναξε τα πλούσια πλατινέ μαλλιά της. Προχωρούσε αργά και νωχελικά προς την είσοδο του ιστορικού ξενοδοχείου σε ένα από τα ωραιότερα σημεία του Mayfair. H Aston Martin σε αστραφτερό ασημί χρώμα έστριψε στη διπλανή Davies Street όπου βρίσκεται το κλασικό Cipriani. Κάποιοι φίλοι είχαν παραμείνει εκεί, μετά τη μεγάλη εκδήλωση για τα 60 χρόνια του James Bond (το  BHMAgazino αυτής της Κυριακής είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στον δημοφιλέστατο παγκοσμίως πράκτορα 007), απολαμβάνοντας το πιο αγαπημένο (και παχυντικό) γλυκό στο Λονδίνο. Το περίφημο Montblanc. Γεμάτο κρέμα και βούτυρο, απίστευτα γευστικό, ιδιαίτερα όταν το συνοδεύεις με espresso ή Granny’s tea. Η Ούρσουλα στάθηκε μπροστά στο χριστουγεννιάτικο δέντρο του «The Claridges», το οποίο είχε τοποθετηθεί – όπως πάντα άλλωστε – δίπλα στη μεγάλη σκάλα. Ενα υπέροχο, μοναδικής αισθητικής Christmas tree, κατασκευασμένο ολόκληρο από καθρέφτες. Στην κορυφή ο εκπληκτικός φούξια φιόγκος (giant glittering bow topper) που σε μικρογραφία στολίζει τα Jimmy Choo βραδινά παπούτσια της παιδικής μου φίλης. Το δέντρο σχεδίασε η Sandra Choi για τον οίκο Jimmy Choo και κατασκεύασε ο Simon Costin. Τίτλος του Christmas Tree για τα Χριστούγεννα του 2022 «Diamonds». Πραγματικά το συγκεκριμένο δέντρο λάμπει σαν τα πολύτιμα, πανάκριβα διαμάντια De Beers και Graff που λατρεύουν οι πάμπλουτες πελάτισσες της πολυτελούς μονάδας φιλοξενίας. Ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι, λάτρης των σπουδαίων πραγμάτων, μας έφερε από το bar δύο ποτήρια vintage σαμπάνιας μέσα σε κρύσταλλα art deco. Μμμ! Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε κάτι καλύτερο.

Ζευγάρι παπουτσιών Jimmy Choo

Νεόπλουτοι και αγενείς

Τα λάστιχα ενός πανάκριβου σπορ αυτοκινήτου βάζουν… φωτιά στην άσφαλτο έξω από το ξενοδοχείο. Σκέφτομαι ότι τέτοιου είδους φαινόμενα με πανάκριβα σπορ οχήματα να δημιουργούν τρομερό θόρυβο μέσα στη νύχτα γίνονταν μόνο στη Sloane Street, στο δημοφιλές Knightsbridge. Το Λονδίνο όμως έχει αλλάξει μετά το Brexit. Η πρωτεύουσα της Γηραιάς Αλβιώνας μπορεί να παραμένει δημοφιλής, υπάρχει όμως πλέον ένα «άγγιγμα» νεοπλουτιάς, banale συμπεριφορών και κακογουστιάς. Το βλέπεις μέσα στα ακριβά πολυκαταστήματα, στις exclusive boutiques, ακόμα και στα κορυφαία members clubs. Συμπεριφορές από πολύ πλούσιους ανθρώπους (κυρίως Σαουδάραβες, Καταριανούς, κροίσους από το Ντουμπάι και την Ινδονησία) οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το savoir vivre.

«Χτυπήματα» 80 εκατ. στερλινών

Αρκετοί επιστρέφουν σε πιο ήσυχα «μικρά» private clubs ή σε chic κλασικά εστιατόρια ή σε εμβληματικά bars για να απολαύσουν το μαρτίνι τους. Οπως ο τελευταίος James Bond, μοναδικός Ντάνιελ Κρεγκ κοιτάζει το Omega ρολόι του να λέει ακριβώς οκτώ προτού κάνει την είσοδό του στο bar The Fumoir. Το Λονδίνο είναι γεμάτο από κόσμο αυτό το διάστημα. Κοντά στον Ντάνιελ Κρεγκ μια παρέα ελλήνων και ιταλών επιχειρηματιών συζητεί για το έργο τέχνης το οποίο πούλησε έλληνας μεγαλοεφοπλιστής στο «Sotheby’s» και «έπιασε» 80 εκατ. στερλίνες. Bravissimo!

So boring…

Τα έργα τέχνης με ισχυρές υπογραφές τα οποία πωλούνται ή αγοράζονται σε απίθανα ποσά δημιουργούν χαμό στο art world. Οι έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές είναι δυνατοί «παίκτες», όπως υποστηρίζει ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι. Ο επιφανής συλλέκτης έτρωγε την επόμενη ημέρα στο εστιατόριο του «The Claridges» στο ίδιο τραπέζι που πολύ παλιά χρησιμοποιούσαν ο πλοιοκτήτης Ντίνος Γουλανδρής και ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος. Χρόνια αργότερα και οι δύο απέκτησαν σπίτια στο Πόρτο-Beverly-Χέλι. Ο κ. Γουλανδρής τα διατηρεί ακόμη στην περιοχή Κουνούπι, εκεί που θέλουν πάρα πολλοί να αγοράσουν. Αποτελεί must να απολαμβάνεις πλέον τα καλοκαίρια σου στη δημοφιλή περιοχή της Πελοποννήσου, αν και ακούγονται «φωνές» ότι τα πράγματα έχουν αρχίσει να γίνονται βαρετά. Οι άνεμοι, γαλάζιοι και χρυσοί, οδηγούν τώρα περισσότερο στη λιλιπούτεια αλλά «θορυβώδη» Αντίπαρο.

Εργο του Ντάμιεν Χιρστ

Η Αγκυρα και τα πάρτι

Οι συζητήσεις μεταξύ vintage σαμπάνιας και χαβιαριού έχουν και πάλι την Ελλάδα και την Τουρκία στο επίκεντρο. Η είδηση ότι η Τουρκία βγάζει γεωτρύπανο στη Μεσόγειο δεν μοιάζει να ενοχλεί έλληνα επιχειρηματία ο οποίος πιστεύει ότι και αυτή η «πολυσυζητημένη έξοδος» είναι ένα ακόμα παιχνίδι της Αγκυρας. Ο επιχειρηματίας ασχολείται περισσότερο με τα πολλά private parties που γίνονται σε κατοικίες και μεζονέτες της Κηφισιάς. Σε κάποια από αυτά φαίνεται να πρωτοστατεί επιχειρηματίας ο οποίος πριν από λίγα χρόνια αντιμετώπισε προβλήματα με τον Νόμο σε… διεθνές επίπεδο. Ο ίδιος δηλώνει πλέον απολύτως okey! Πανέτοιμος για νέες επαγγελματικές και… αστραποβόλες κοινωνικές περιπέτειες.

Το chalet, τα συλλεκτικά κρασιά και ο μπάτλερ

O μπάτλερ Σουλπίκιος ανάβει ένα από τα κατακόκκινα κεριά που στέκονται… υπερήφανα πάνω στο βαρύτιμο Christofle κηροπήγιο. Επειτα βάζει τα κατάλευκα γάντια που είχε αφήσει στον μπουφέ. Ο διάσημος σεφ, ειδικά προσκεκλημένος, μαγειρεύει στην κουζίνα μαζί με τους βοηθούς του. Η θεραπαινίς Καντελάρια χαμογελάει απόλυτα ικανοποιημένη. Περνάει το χέρι της πάνω από την καλοσιδερωμένη κατάλευκη ποδιά της και στη συνέχεια τοποθετεί τις καράφες από κρύσταλλα Swarovski πάνω στον δίσκο. Τα γαλλικά συλλεκτικά κρασιά είναι πανέτοιμα να συνοδεύσουν το φαγητό των προσκεκλημένων, οι οποίοι θα αρχίσουν να φθάνουν σε μισή ώρα. Ο Σουλπίκιος, ο οποίος ετοιμάζεται σε λίγα εικοσιτετράωρα να πετάξει στο Γκστάαντ, γνωρίζει ότι αυτό είναι το τελευταίο προτού ξεκινήσει η εορταστική περίοδος private dinner στο πολυτελές mansion, σκαρφαλωμένο στις χρυσές οροσειρές της Εκάλης. Το τελευταίο προτού ξεκινήσει η εικαστική περίοδος. Στο δημοφιλέστατο spot των Ελβετικών Αλπεων ο εργοδότης του ετοιμάζεται για big parties και «επίδειξη» της νέας κολεξιόν πινάκων του. Ο μεγαλοεπιχειρηματίας απέκτησε δύο Ματίς, έναν σπάνιο Γκογκέν, έργα Ντάμιεν Χιρστ και Ανίς Καπούρ και διάφορα άλλα. Ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι υποστηρίζει συνομιλώντας με άλλους επιχειρηματίες σε κύκλους των βορείων προαστίων ότι όλο αυτό το… τουρλού-τουρλού με διαφορετικούς καλλιτέχνες και «τάσεις» ρίχνει την αξία της συλλογής. Τουλάχιστον αισθητικά. Ποιος όμως τα υπολογίζει αυτά; Σίγουρα όχι αυτοί που αποκτούν τέτοιας αξίας έργα. Πίνακες και γλυπτά που μέσα από τις τζαμαρίες του chalet «βλέπουν» τις Αλπεις και το διπλανό «σπίτι» της Μαντόνα…

Μαντόνα